Tretiemu tréningu kraľovali Ferrari, Red Bully a stredne tvrdé pneumatiky
Záverečný tréning na Veľkú cenu Austrálie sľubuje obrovskú kvalifikačnú zápletku. Na čele je to totiž nesmierne vyrovnané medzi Ferrari a Red Bullom, ale aj medzi mäkkými a stredne tvrdými pneumatikami. V hre je veľa premenných. Zatiaľ má však mierne navrch talianska Scuderia.
Tretí tréning neprebiehal úplne štandardne. Dokonca aj pätnásť minút pred koncom sme na čele mali Carlosa Sainza, Charlesa Leclerca, Maxa Verstappena a Sergia Péreza, čo by nikoho neprekvapilo, keby táto štvorica ako jediná nezajazdila svoje top časy na stredne tvrdých pneumatikách.
Na mäkkej zmesi mali viaceré tímy problémy sa vôbec zlepšiť. Max Verstappen začudovane vo vysielačke hlásil, že v rýchlych zákrutách nie je vôbec lepší ako na mediumkách, čo sa mu podarilo zlomiť až pri treťom pokuse na softoch na úplnom konci tréningu.
Charlesovi Leclercovi sa však nedokázal vyrovnať. Dvojicu na čele delili dve stotinky sekundy, ktoré predpovedajú veľmi vyrovnanú bitku o pole position. V nej však budú hrať dôležitú úlohu aj rozhodnutia po stránke pneumatík.
Sainzov tretí najlepší čas, s ktorým stratil len 0,077 sekundy, bol totiž už veľmi starý a Španiel ho pridal na stredne tvrdých pneumatikách. Ak sa do kvalifikácie nezmenia podmienky, niekto by sa potenciálne mohol pokúsiť obetovať jednu stredne tvrdú zmes v prospech lepšieho kvalifikačného výsledku. Oplatí sa však niečo také riskovať pred pretekmi? Nezabudnime, koľko výjazdov bezpečnostného vozidla sme tu videli pred rokom…
Netreba však odpisovať ani Mercedes. Simulátorový jazdec Anthony Davidson po piatkových problémoch a experimentovaní zasadol do simulátora, na ktorom podľa Karuna Čandhoka odjazdil 191 kôl. Jeho práca priniesla svoje ovocie. Lewis Hamilton sa síce v prvej polovici tréningu zakaždým čudoval nad svojou stratou na čelo, no zároveň konštatoval, že z auta má lepší pocit. Aj vďaka tomu na konci obsadil štvrté miesto so stratou jednej desatiny. George Russell mu sekundoval z piateho miesta.
Fernando Alonso dlho nebol spokojný so správaním prednej časti Aston Martinu AMR24. Desať minút pred koncom tréningu mechanici dokončili zmeny v nastaveniach predných závesov, ktoré, ako sa zdá, zafungovali. Inžinieri však ešte musia prísť na to, či tieto zmeny prinesú úspech nielen v kvalifikácii, ale aj v pretekoch.
Sergio Pérez patril medzi tých jazdcov, ktorí sa po prezutí zo stredne tvrdej sady na mäkkú zlepšili len minimálne a napokon skončil siedmy pred domácim Oscarom Piastrim, Lanceom Strollom a Landom Norrisom.
V treťom tréningu sme nevideli Logana Sargeanta. V Kanaďanovom šasi už totiž sedel Alex Albon, ktorého zničený monokok je už na ceste do továrne. Williams verí, že ho stihne opraviť na Veľkú cenu Japonska, no v dôsledku týchto opráv vraj ani v Suzuke nebude mať náhradné tretie šasi…
3. tréning - VC Austrálie 2024
Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16,714 | 22 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:16,734 | +0,020 | 28 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:16,791 | +0,077 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16,806 | +0,092 | 20 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:16,886 | +0,172 | 23 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:16,997 | +0,283 | 20 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:17,014 | +0,300 | 28 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | 1:17,087 | +0,373 | 19 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17,341 | +0,627 | 22 |
10. | Lando Norris | McLaren | 1:17,490 | +0,776 | 22 |
11. | Júki Cunoda | RB | 1:17,673 | +0,959 | 19 |
12. | Valtteri Bottas | Stake | 1:17,752 | +1,038 | 20 |
13. | Alex Albon | Williams | 1:17,759 | +1,045 | 23 |
14. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:17,876 | +1,162 | 19 |
15. | Esteban Ocon | Alpine | 1:17,920 | +1,206 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:17,941 | +1,227 | 17 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,961 | +1,247 | 18 |
18. | Daniel Ricciardo | RB | 1:17,963 | +1,249 | 20 |
19. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,390 | +1,676 | 19 |