logo F1online.sk

Tretiemu tréningu kraľovali Ferrari, Red Bully a stredne tvrdé pneumatiky

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 3. 2024

Záverečný tréning na Veľkú cenu Austrálie sľubuje obrovskú kvalifikačnú zápletku. Na čele je to totiž nesmierne vyrovnané medzi Ferrari a Red Bullom, ale aj medzi mäkkými a stredne tvrdými pneumatikami. V hre je veľa premenných. Zatiaľ má však mierne navrch talianska Scuderia.

Tretí tréning neprebiehal úplne štandardne. Dokonca aj pätnásť minút pred koncom sme na čele mali Carlosa Sainza, Charlesa Leclerca, Maxa Verstappena a Sergia Péreza, čo by nikoho neprekvapilo, keby táto štvorica ako jediná nezajazdila svoje top časy na stredne tvrdých pneumatikách.

Na mäkkej zmesi mali viaceré tímy problémy sa vôbec zlepšiť. Max Verstappen začudovane vo vysielačke hlásil, že v rýchlych zákrutách nie je vôbec lepší ako na mediumkách, čo sa mu podarilo zlomiť až pri treťom pokuse na softoch na úplnom konci tréningu.

Charlesovi Leclercovi sa však nedokázal vyrovnať. Dvojicu na čele delili dve stotinky sekundy, ktoré predpovedajú veľmi vyrovnanú bitku o pole position. V nej však budú hrať dôležitú úlohu aj rozhodnutia po stránke pneumatík.

Sainzov tretí najlepší čas, s ktorým stratil len 0,077 sekundy, bol totiž už veľmi starý a Španiel ho pridal na stredne tvrdých pneumatikách. Ak sa do kvalifikácie nezmenia podmienky, niekto by sa potenciálne mohol pokúsiť obetovať jednu stredne tvrdú zmes v prospech lepšieho kvalifikačného výsledku. Oplatí sa však niečo také riskovať pred pretekmi? Nezabudnime, koľko výjazdov bezpečnostného vozidla sme tu videli pred rokom…

Netreba však odpisovať ani Mercedes. Simulátorový jazdec Anthony Davidson po piatkových problémoch a experimentovaní zasadol do simulátora, na ktorom podľa Karuna Čandhoka odjazdil 191 kôl. Jeho práca priniesla svoje ovocie. Lewis Hamilton sa síce v prvej polovici tréningu zakaždým čudoval nad svojou stratou na čelo, no zároveň konštatoval, že z auta má lepší pocit. Aj vďaka tomu na konci obsadil štvrté miesto so stratou jednej desatiny. George Russell mu sekundoval z piateho miesta.

Fernando Alonso dlho nebol spokojný so správaním prednej časti Aston Martinu AMR24. Desať minút pred koncom tréningu mechanici dokončili zmeny v nastaveniach predných závesov, ktoré, ako sa zdá, zafungovali. Inžinieri však ešte musia prísť na to, či tieto zmeny prinesú úspech nielen v kvalifikácii, ale aj v pretekoch.

Sergio Pérez patril medzi tých jazdcov, ktorí sa po prezutí zo stredne tvrdej sady na mäkkú zlepšili len minimálne a napokon skončil siedmy pred domácim Oscarom Piastrim, Lanceom Strollom a Landom Norrisom.

V treťom tréningu sme nevideli Logana Sargeanta. V Kanaďanovom šasi už totiž sedel Alex Albon, ktorého zničený monokok je už na ceste do továrne. Williams verí, že ho stihne opraviť na Veľkú cenu Japonska, no v dôsledku týchto opráv vraj ani v Suzuke nebude mať náhradné tretie šasi…

3. tréning - VC Austrálie 2024

Max Verstappen
Charles Leclerc
Carlos Sainz
PilotTímČasStrataKolá
1.
Charles Leclerc
Ferrari1:16,71422
2.
Max Verstappen
Red Bull1:16,734+0,02028
3.
Carlos Sainz
Ferrari1:16,791+0,07720
4.
Lewis Hamilton
Mercedes1:16,806+0,09220
5.
George Russell
Mercedes1:16,886+0,17223
6.
Fernando Alonso
Aston Martin1:16,997+0,28320
7.
Sergio Pérez
Red Bull1:17,014+0,30028
8.
Oscar Piastri
McLaren1:17,087+0,37319
9.
Lance Stroll
Aston Martin1:17,341+0,62722
10.
Lando Norris
McLaren1:17,490+0,77622
11.
Júki Cunoda
RB1:17,673+0,95919
12.
Valtteri Bottas
Stake1:17,752+1,03820
13.
Alex Albon
Williams1:17,759+1,04523
14.
Kuan-jü Čou
Stake1:17,876+1,16219
15.
Esteban Ocon
Alpine1:17,920+1,20618
16.
Nico Hülkenberg
Haas1:17,941+1,22717
17.
Kevin Magnussen
Haas1:17,961+1,24718
18.
Daniel Ricciardo
RB1:17,963+1,24920
19.
Pierre Gasly
Alpine1:18,390+1,67619

Live

Súvisiace články