Fernando Alonso už má za sebou prípravu sedačky pre rok 2023
Fernando Alonso už má za sebou prípravu sedačky pre rok 2023.
First day in green. 💚
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) January 27, 2023
Earlier this week, @alo_oficial made his debut at AMF1 HQ - meeting the team, spending time in the sim and having a seat fit. pic.twitter.com/myiuMu1gho
Ďalšie rýchle správy
Fernando Alonso dostal desaťsekundový trest za spôsobenie kolízie s Carlosom Sainzom v deviatej zákrute. Tento čas mu bol pripísaný k jeho konečnému výsledku, takže mu vlastne nijak neuškodil. Španiel aj tak nedorazil pod šachovnicovú vlajku.
Alonso si na svoje konto pripísal aj tri trestné body, momentálne ich má na konte šesť.
🚨 ÚLTIMA HORA 🚨
➡️ Sanción de 10 segundos y tres puntos en el carnet para Fernando Alonso por "causar una colisión con Carlos Sainz en la curva 9".#F1 #F1Sprint #ChineseGP pic.twitter.com/fK3MTvOmlA
— SoyMotor.com (@SoyMotor) April 20, 2024
Po súboji s Carlosom Sainzom a defekte sa Fernandovi Alonsovi poškodila podlaha. Ďalšia fáza parc fermé sa však začne až o 9:00, takže mechanici sa môžu pustiť do opráv a pokojne aj zmeniť nastavenia, ak to bude treba.
⚠️ El suelo del Aston Martin de Fernando Alonso ha quedado dañado tras el incidente con Carlos Sainz.
El rendimiento del coche puede verse afectado en clasificación si el equipo no lo repara a tiempo.#F1 #ChineseGP 🇨🇳 pic.twitter.com/y5CVoYnSfn
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) April 20, 2024
Komisári nebudú riešiť súboj medzi Sainzom a Leclercom. Súboj Sainza s Alonsom však už budú prešetrovať. Zástupcovia ich tímov a jazdci boli predvolaní na 6:15 nášho času.
No further action from the stewards on Sainz and Leclerc touch at the hairpin, but they will investigate the Alonso and Sainz battle #F1 #ChineseGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 20, 2024
Lewis Hamilton: “Už som aj zabudol, aký je to pocit byť vpredu! Cítil som sa dobre na tú chvíľu, kým to trvalo, ale som za tieto okamihy vďačný.”
Charles Leclerc nebol spokojný so správaním tímového kolegu. Toto uviedol vo vysielačke po šprinte: “Porozprávame sa potom. Bojujeme viac… On bojuje viac so mnou ako s ostatnými…”
Najrýchlejším mužom v prvých dvoch sektoroch bol Lando Norris, poslednú časť trate ovládol Lewis Hamilton.
Nech sa páči, tu je prehľad desiatich najlepších časov v každom sektore:
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN CHINA SQ3
S1 – Norris: 29.470s
S2 – Norris: 35.599s
S3 – Hamilton: 52.302sThese are the fastest sectors times, but it was very hard to put all the 3 sectors together in one lap. pic.twitter.com/XfLnSwjmwY
— Holiness (@F1BigData) April 19, 2024
Už sme si zvykli na to, že kvalifikačné rozdiely skúmame pod mikroskopom a pilota na druhom mieste delí od pole position pár desiatok centimetrov. Vizualizácia náskoku Landa Norrisa zo šprintovej kvalifikácie tak vyzerá celkom vtipne.
Chinese GP Qualifying Gaps Visualized 🇨🇳 pic.twitter.com/IYvoRzDJox
— justf1car (@justf1car) April 19, 2024
Náskok Landa Norrisa na druhého Hamiltona je druhý najvyšší, aký sme kedy videli v hybridnej ére.
Zároveň v celej hybridnej ére sa len päťkrát stalo, že by víťazný náskok presiahol hranicu jednej sekundy.
Biggest #F1 qualifying margins in the hybrid era (since 2014) –
1.620s – 2014 British GP
1.261s – 2024 Chinese GP (SQ)
1.244s – 2023 Canadian GP
1.216s – 2020 Styrian GP
1.148s – 2017 Italian GPAlso the only five times the margin exceeded 1 second in this period.#ChineseGP
— Sundaram R (@f1statsguru) April 19, 2024
Porovnanie maximálnych rýchlostí. Zaujíma nás hlavne prvý stĺpec, ktorý ukazuje maximálky na najdlhšej rovinke.
[DRY] First Practice Session Maximum Speeds pic.twitter.com/oSRmIqCyvC
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 19, 2024
Pohľad na poradie na štarte sobotného šprintu, ktorý je na programe v sobotu skoro ráno. Červené svetlá zhasnú už o 5:00.
Look at that starting grid! 😮
Her's how the drivers line up for the first #F1Sprint of the season 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/0ix5LPN3px
— Formula 1 (@F1) April 19, 2024
Takto sa Lando Norris radoval zo šprintovej pole position.
— @ln4norris (@ln4norrisvault) April 19, 2024
Max Verstappen po šprintovej kvalifikácii skonštatoval, že vôbec nedokázal zohriať svoje pneumatiky a mal pocit, akoby jazdil “na ľade”. Na suchu sa však v kokpite cítil dobre. Nezdá sa mu len štartová pozícia, keďže na vnútrajšku je oveľa menej gripu.