Audi vyrazilo Seidla aj Hoffmanna. Návrat hlási Mattia Binotto!
Niektoré správy sa objavia úplne znenazdajky, iné sú médiami avizované dlho dopredu a potom sú tu dych vyrážajúce novinky. Do tretej kategórie spadá aj najnovšia správa z tábora Audi. Boj o moc vnútri nemeckej automobilky, o ktorom hovorili niektoré zdroje, je zrejme skutočný. Svedčia o tom aj posledné neuveriteľné zmeny vo vedení pretekárskeho tímu nemeckej automobilky.
Dvaja najvyšší šéfovia tímu Audi Oliver Hoffmann a Andreas Seidl nečakanie končia. Automobilka zároveň hlási angažovanie bývalého šéfa Ferrari Mattiu Binotta, ktorý sa stane novým prevádzkovým aj technickým riaditeľom Sauberu.
Poďme však pekne poporiadku. Andreas Seidl sa po odchode z McLarenu, kde ho na stoličke šéfa tímu nahradil Andrea Stella, upísal Audi. Bývalý úspešný šéf pretekárskeho tímu Porsche sa taktiež stal generálnym riaditeľom Sauberu. Spolu s Oliverom Hoffmannom, doterajším predsedom predstavenstva švajčiarskeho tímu, mal riadiť budovanie novej stajne medzi švajčiarskym Hinwilom a motorárňou v Neuburgu.
Rýchlo však na svetlo sveta začali presakovať správy, že Audi pripomína skôr neslávne známe tímy Toyota či Jaguar s ich korporátnou štruktúrou, vnútorným bojom o moc a neschopnosťou riadiť firmu podľa požiadaviek tohto športu. Vývoj motora vraj zaostáva a Audi nepredstavuje lákadlo pre pilotov. Automobilke sa upísal Nico Hülkenberg, ktorý vyhral so Seidlom 24 hodín Le Mans a uviedol ho ako jeden z dôležitých dôvodov pri prestupe.
Dnes však vieme, že Hulk nebude spolupracovať s nemeckým manažérom v Sauberi. „Mení sa vedenie budúceho továrenského tímu. Dňa 1. augusta sa k projektu Audi F1 pripojí bývalý šéf Ferrari Mattia Binotto a prevezme jeho vedenie v Hinwile,“ hlási tlačové stanovisko nemeckej automobilky.
„Som veľmi rád, že sa nám podarilo získať Mattiu Binotta pre náš ambiciózny projekt vo Formule 1,“ vyhlásil Gernot Döllner, generálny riaditeľ spoločnosti Audi AG a zároveň muž, ktorý ako najvyšší šéf vyrazil z firmy Seidla s Hoffmannom. „So svojimi bohatými skúsenosťami z viac ako dvadsaťpäťročného pôsobenia vo Formule 1 bude nepochybne viac ako schopný prispieť k rozvoju Audi.“
Binotto oficiálne obsadí hneď dve stoličky a stane sa prevádzkovým riaditeľom (COO) a technickým riaditeľom (CTO) Sauber Motorsport AG „so zodpovednosťou za prevádzkové riadenie a športové úspechy pretekárskeho tímu“ a bude podliehať predstavenstvu spoločnosti.
To však nie sú funkcie, ktoré by dovtedy zastávali Hoffmann so Seidlom. Na ich miesta nevymenovalo Audi nikoho a neobjasnilo ani podobu novej štruktúry. Uviedlo však možno niečo ešte dôležitejšie. „Rozhodnutie angažovať Mattiu Binotta je súčasťou zmeny štruktúry riadenia budúceho továrenského tímu Audi,“ uviedla automobilka.
„Naším cieľom je uviesť celý projekt do rýchlosti F1 zavedením jasných riadiacich štruktúr, definovaním právomocí, zredukovaním medzičlánkov a stanovením efektívneho rozhodovacieho procesu. Na tento účel musí byť tím schopný konať nezávisle a rýchlo,“ vyhlásil Döllner.
To vcelku zodpovedá obrazu, ktorý o situácii v Audi nakreslili médiá. Tie hovorili o internom súboji o moc medzi Andreasom Seidlom a Oliverom Hoffmannom, ktorí si vraj navzájom skákali do vlasov. Podľa niektorých zdrojov žiadal Seidl prepustenie Hoffmanna, ktorý sa zas chcel zbaviť Seidla. Do škriepky zrejme vstúpil Döllner a ako „pán učiteľ“ vyhodil z firmy oboch. Audi sa týmto pravdepodobne chce zbaviť zbytočných hádok o moc rado by malo pri kormidle len jedného muža.
„Chcel by som sa poďakovať Oliverovi a Andreasovi za ich dôležitú prácu a odhodlanie pri našom vstupe do Formuly 1,“ zdvorilostne poďakoval na záver stanoviska Audi Gernot Döllner.
K týmto zmenám oficiálne dôjde 1. augusta, takže sa zrejme môžeme tešiť na triumfálny návrat Mattiu Binotta do padoku už na Veľkej cene Holandska.