logo F1online.sk

V prípade Audi je to beh na dlhé trate, prízvukuje de la Rosa

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Tomáš Masár
Tomáš Masár25. 4. 2023

O tom, ako sa bude Audi dariť po vstupe do Formuly 1, sa toho popísalo už dosť. Zatiaľ čo väčšina formulovej obce počíta s tým, že nemecká automobilka z Ingolstadtu sa do bojov o prvenstvá zapojí nanajvýš do niekoľkých rokoch, Pedro de la Rosa je vo vyjadreniach opatrnejší. Španiel síce súhlasí s tým, že sa nástupca Sauberu v F1 presadí, no hovorí, že k tomu nedôjde zo dňa na deň.

Audi preberie Sauber až v roku 2026. Dovtedy bude pripravovať potrebné zázemie a pracovať predovšetkým na vyhotovení kvalitnej pohonnej jednotky.

Zatiaľ čo v Neuburgu budú mať na starosti motor, v Hinwile sa postarajú o podvozok a o to, ako sa bude auto správať na trati.

Keď však vedenie Audi sleduje, ako si Švajčiari v súčasnosti počínajú, musí sa mať na pozore. Alfa Romeo [od budúcej sezóny Sauber, pozn. red.] sa pohybuje spravidla až na chvoste štartového poľa a podáva veľmi nekonzistentné výkony.

Po tom, čo Audi Sauber pohltí, bude nemecký výrobca od švajčiarskych partnerov požadovať oveľa viac.

Pedro de la Rosa prízvukuje, že Nemci budú musieť byť trpezliví – veď koniec koncov, ani Rím nepostavili za jeden deň.

„Je to beh na dlhé trate. Myslím si, že Andreas [Seidl, generálny riaditeľ Alfy Romeo/Sauberu, pozn. red.] chápe, že toto nie je ročná dohoda alebo ročný projekt,“ vyslovil sa Pedro de la Rosa v podcaste F1 Nation.

„Je to maratón a práve absolvovali len prvý kilometer, majú toho pred sebou ešte veľa. Alfa Romeo je z môjho pohľadu v súčasnosti ťažké ohodnotiť. Niekedy je veľmi nekonzistentné. Niekedy sú skutočne rýchli, inokedy zase naozaj pomalí.“

„Zdá sa, že to veľmi záleží od trate a od manažmentu pneumatík – niekedy dokážu pneumatiky priviesť do správneho prevádzkového okna, inokedy však nie sú synchronizované.“

„Formula 1 je beh na dlhé trate. Audi bude jej súčasťou a po niekoľkých rokoch budú kandidátmi na titul,“ doplnil bývalý pretekár McLarenu či Sauberu.