logo F1online.sk

Seidl: Jazdcov nevábime na horu peňazí

Carlos Sainz
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2024

Audi už vyriešilo polovicu svojej jazdeckej otázky. Najhorúcejším kandidátom na druhý kokpit je v tejto chvíli Carlos Sainz, ktorý mal dostať od nového továrenského tímu veľmi lukratívnu ponuku. Generálny riaditeľ Audi Andreas Seidl však odmieta, že by si na svoju udicu pripevnil kufrík plný peňazí.

Kto bude v budúcej sezóne sedieť po boku Nica Hülkenberga? Intenzívne sa špekuluje o Carlosovi Sainzovi, ktorý si ešte pred koncom sezóny bude musieť nájsť pôsobisko. O španielskeho jazdca má mať záujem samotné Audi, ale napríklad aj Red Bull Racing. Helmut Marko však vyhlásil, že svojmu bývalému juniorovi nedokáže ponúknuť toľko peňazí, čo nemecká značka.

“My k tomu nepristupujeme tak, že by sme jazdcov alebo iných zamestnancov lákali k nám na obrovské peniaze,” odmietol Markove slová Andreas Seidl v rozsiahlom rozhovore pre Auto Motor und Sport. Šéf celého projektu na jednej strane uznal, že Audi skutočne má silné finančné zázemie, no chce pritiahnuť ľudí, ktorí budú mať rovnakú víziu a budú sa na rozvoji stajne podieľať dlhodobo, nie hľadať spôsob, ako si rýchlo a dobre zarobiť.

“V podstate máme finančné možnosti top tímu, ale skutočne uvažujeme o tom, ako využiť aj posledný frank alebo euro rozumne a efektívne. Chceme prilákať ľudí, ktorí sa chcú pridať na túto cestu a sprevádzať Audi pri vstupe do Formuly 1,” pokračoval bývalý šéf McLarenu.

Presne takým jazdcom je Nico Hülkenberg. Na jednej strane je Nemec, čo je pre Audi veľké plus, na druhej strane ešte nejazdil v skutočnej top stajni. O to viac si bude ceniť túto príležitosť a o to bude lepšie motivovaný.

“Je nám jasné, že vzhľadom na súčasnú výkonnostnú úroveň je pre nás absolútne dôležité mať na štarte čo najlepšiu jazdeckú dvojicu,” zdôraznil Seidl. “Dáva tiež logiku, aby naša budúca jazdecká zostava pre továrenský tím Audi sedela v kokpitoch už v sezóne 2025 a od samotného začiatku podporovala projekt.”

Prechod na nové technické pravidlá je náročný proces. Ak sa dá, netreba ho komplikovať výmenou jazdcov. A má to aj iné výhody. “Piloti nám môžu pomôcť motivovať tím a usmerňovať vývoj. Preto je Nico top voľbou. O jeho rýchlosti nie sú pochybnosti. S jeho skúsenosťami, tímovou prácou a jeho skvelým chápaním techniky nám prináša, čo potrebujeme.”

Vďaka Hulkovi už Audi aspoň teoreticky môže pouvažovať aj nad menej skúsenými jazdcami. A hoci vytvorenie vlastnej jazdeckej akadémie je téma, o ktorej sa Audi práve teraz baví, keďže “minulosť ukazuje, že to môže byť dobrá investícia”, zatiaľ si bude musieť vystačiť s tým, čo je na prestupovom trhu.

Okrem skúseného Valtteriho Bottasa si bude hľadať miesto napríklad aj Kuan-jü Čou. “Má zmysel, aby mal aspoň jeden pilot skúsenosti, pretože naraz potrebujeme prekonať množstvo výziev. Môžeme mať teda dvoch skúsených jazdcov alebo jedného so skúsenosťami a silného nováčika. Pokračujeme v rokovaniach, monitorujeme situáciu a, samozrejme, aj výkony Čoua a Valtteriho.”