Alonso sa zúčastní 38 percent všetkých veľkých cien
Keď sa Fernando Alonso zúčastní všetkých veľkých cien do konca roku 2026, v súčte odjazdí 38,5 % z celkového počtu pretekov v histórii F1.
Alonso is set to have participated in over 38,5% of all races in F1’s history by the end of 2026.
byu/peepay informula1
Ďalšie rýchle správy
Klesajúca (alebo v skutočnosti rastúca?) kvalifikačná postupnosť Carlosa Sainza v mexických kvalifikáciách: 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 2, 1.
Španiel sa v Mexiku vždy kvalifikuje lepšie ako pred rokom a aj keď vynechal pozície 4 a 3, to mu fanúšikovia Ferrari určite prepáčia.
Carlos Sainz's career qualifying performances in Mexico, in chronological order: 11th, 10th, 9th, 8th, 7th, 6th, 5th, 2nd, 1st #MexicoGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) October 26, 2024
Aston Martin v Mexiku ukazuje, že svojmu autu ani na konci sezóny nerozumie. Porovnával totiž rôzne špecifikácie dokonca z úvodu sezóny. Lance Stroll jazdil v prvom tréningu s austinskou verziou auta, Felipe Drugovich zas nasadil vylepšenia z Budapešti.
V druhom tréningu dokonca piloti Aston Martinu siahli po komponentoch z Imoly.
Mercedes ešte v priebehu druhého tréningu potvrdil, že Georgea Russella prepustili zo zdravotníckeho strediska a vrátil sa do garáže tímu.
Positive news on @GeorgeRussell63. He has been released from the medical centre and is back with the Team 🙏
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 25, 2024
Pohľad na zničený monopost Georgea Russella.
That's not a very healthy looking Mercedes… pic.twitter.com/uuMhlPaAx2
— The Race (@wearetherace) October 25, 2024
Kamery si na okruhu v Mexiku všimli aj majstra sveta z rokov 1972 a 1974 Emersona Fittipaldiho. Ten získal svoj druhý titul pred päťdesiatimi rokmi a predstavte si, Karun Čandhok ho stretol dnes ráno o 7:30 v posilňovni. Aj vo veku 77 rokov stále maká a trénuje. Obdivuhodné!
David Croft sa Jamesa Vowlesa odvážne opýtal, či by sa Franco Colapinto mohol objaviť v tíme RB v budúcej sezóne. Predstavte si, odpovedal: “Na to nemôžem odpovedať. Všetko zostane za rokovacím stolom.” Takže to nepoprel, ale ani nepotvrdil.
Technický problém Maxa Verstappena v prvom tréningu nebol vážny. Problémy spôsobila netesnosť sacieho potrubia turbodúchadla a výmena prebehla rýchlo a hladko. Horšie bolo poškodenie podlahy. Ten, podobne ako v prípade Antonelliho, spôsobil nejaký záhadný úlomok, ktorý na trať spadol z mosta. Ten v danom mieste slúži ako prechod ponad trať.
Verstappens car suffered from a leak in the turbo intake pipe late in FP1. It was fixed quickly. Changing to a new floor took a bit longer after a piece of metal, that apparently fell of a bridge onto the track, caused damage to the underside of the car.#AMuS #F1 #MexicoGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 25, 2024
Podľa Mercedesu prešiel Andrea Kimi Antonelli v prvom tréningu po kúsku železa. Tím sa vrhol do opravy až po skončení tréningu, takže taliansky mladík jazdil s poškodeným autom. Strácal vraj 0,25 sekundy na kolo.
We hear from Mercedes that a piece of metal, apparently not from a car, damaged Antonellis floor in FP1, costing 0,25s per lap. It will repaired before FP2, when Hamilton gets in the car, but is not expected to perform as good as a new floor.#AMuS #F1 #MexicoGP
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 25, 2024
McLaren priviezol do Mexika novú podlahu. Dostane ju však iba Lando Norris. Keďže v prvom tréningu jazdil v jeho monoposte Pato O’Ward, nový komponent bude mať premiéru v druhom tréningu.
Finally got a better angle of the new McLaren floor.#AMuS #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/9piIHTGZdU
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) October 25, 2024
Komisári vyhodnotili nehodu medzi Alexom Albonom a Oliverom Bearmanom ako pretekový incident. Prvý ubral, čím stratil prítlak na krídlach svojho monopostu, kým ten druhý sa nenachádzal na nebezpečnom mieste. Ide teda o pretekový incident.
No further action over the Albon and Bearman collision.
Albon lifted because Bearman was ahead of him, and with the car under significant loading it caused a snap of oversteer.
Bearman wasn't deemed to be in an unreasonable position though, so seen as a racing incident #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) October 25, 2024
Robin Räikkönen na motokárových majstrovstvách ponúka rozhovory. Kimi je jeho PR manažér.
📹 PART 2: Interview with Robin and Kimi at Grand Finals 2024 pic.twitter.com/cGKLF8gPEa
— Kimi Räikkönen (@FansOfKR) October 25, 2024
Vysoká nadmorská výška a redší vzduch núti tímy siahnuť po balíčkoch s maximálnym chladením pohonných jednotiek. Na monopostoch Ferrari uvidíme takéto obrovské žiabre.
La tapa motor del Ferrari con las branquias abiertas para tener mejor refrigeración pic.twitter.com/l44lB4TMaC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 24, 2024
Fernando Alonso vynechal štvrtkový mediálny deň, na ktorom sa ho novinári určite chceli pýtať na jeho veľké jubileum. Španiel sa však necítil dobre, a tak sa zo svojich povinností ospravedlnil, aby bol pripravený na piatkový program.
Lewis Hamilton bude v Mexiku jazdiť s vylepšeným monopostom. George Russell musí nasledujúci víkend zvládnuť so staršou špecifikáciou, keďže poškodená podlaha z USA ešte nie je opravená. Tím opatrne očakáva, že sa ju podarí vzkriesiť a doviezť do Brazílie.
Pierre Gasly vo štvrtok prezradil, že sa stal majiteľom padelového tímu. “Vyskakujú aj nejaké veľké mená ako Lionel Messi, Andy Murray, Nadal — som nadšený, že budeme hrať proti nim!”
FIA skrátila DRS zónu na cieľovej rovinke o 75 metrov. Na okruhu budú aj tento rok tri DRS zóny; na cieľovej rovinke a za zákrutami 3 a 11.