logo F1online.skF1online.sk

Verstappena brzdil matuzalem v útrobách auta. Marko avizuje trest za výmenu motora

Max Verstappen na rošte, mechanik Red Bullu so zdvihákom
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 18:41

Max Verstappen sa v Brazílii s najväčšou pravdepodobnosťou na pole position nepostaví, nech by v kvalifikácii podal akokoľvek dobrý výkon. Helmut Marko avizuje, že červení býci budú nútení vymeniť prehistorický spaľovací motor, ktorý sa čiastočne podpísal pod Verstappenovým mankom v Mexiku.

Postrachom piatkových tréningov sa stali motorové problémy Red Bullu. Mechanici na ne naďabili počas prvého tréningu, no v tom druhom sa opäť vrátili. Hovorilo sa o problémoch s tesnosťou nasávania turba, ktoré sa vraj mali dať ľahko odstrániť. Očividne to napokon také ľahké nebolo.

Verstappen však v piatok ubezpečoval, že k penalizácii to nebude viesť. Z týchto slov sme mohli vyčítať, že jazdil s piatkovým motorom, na ktorom aj tak nezáležalo. Napokon to tak nebolo. Red Bull vymenil svoj hlavný pretekový motor, ktorý bol v skutočnosti v aute, za starý kus, ktorý už toho veľmi veľa preskákal. Vo všetkých bodoch merania maximálnej rýchlosti bez DRS za Sergiom Pérezom zaostával napriek tomu, že Mexičan mal v bočnici dieru.

“Mali sme motor, ktorý sme už nezamýšľali nasadiť v pretekoch,” potvrdil športový poradca Helmut Marko pre televíziu ORF. “Čím je motor starší, tým viac klesá jeho výkon.”

So staručkou tréningovou pohonnou jednotkou túto sezónu zrejme dokončiť nezvládne a zatiaľ nevedno, či sa druhý motor podarí opraviť. Ak sa to aj podarí, je otázne, či ho Red Bull stihne dopraviť na okruh v Sao Paule včas. Istejšia bude preto výmena.

“Penalizácia by činila stratu piatich priečok,” prikývol Marko. Verstappen už jeden spaľovací motor nad rámec povolenej alokácie dostal, toto by bol jeho druhý, a preto by prišiel len o päť miest a nie o desať. “V Brazílii by to ani nemalo také vážne dôsledky, keďže sa tam dá pomerne ľahko predbiehať. Videli sme však, že sme na rovinkách [v Mexiku] strácali od troch až do ôsmich kilometrov za hodinu.”

Red Bull musel v Mexiku riešiť aj penalizácie, no ako poznamenal Verstappen, tie teraz nie sú prioritou. Športový poradca súhlasí. “Alarmujúca je skôr skutočnosť, že sme nedokázali pracovať s pneumatikami. Ani so stredne tvrdými, ani s tvrdými. Dvom čelným tímom sme sa ani nepriblížili. Hádam, že čiastočne je to problém piatka, keď sme pre motorové problémy nemohli jazdiť.”

“Je jasné, že niečo budeme musieť spraviť. Budeme musieť vymeniť motor, pretože na rovinkách sme pomalí. V aute sme mali motor, ktorý v ňom už ani nemal byť, takže je pravdepodobné, že v Brazílii k tomu [výmene] dôjde,” dodal Marko.

Súvisiace články

Diskusia