logo F1online.skF1online.sk

Vasseur: Po Barcelone sme mali problém akceptovať realitu

Frédéric Vasseur
© Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 13:11

Veľká cena Španielska mala byť pre Ferrari dôležitým odrazovým bodom. Taliansky tím chcel začať ťaženie za majstrovským titulom, no hlboko ho sklamal vlastný vývoj. Frédéric Vasseur priznáva, že v Maranelle mali problém zmieriť sa s krutou realitou.

Ferrari môže rozdeliť svoju sezónu 2024 na tri časti. Po pomerne vydarenom úvode a predstavení úspešného balíčka z Imoly mal nasledovať výrazný vzostup, no namiesto toho sa dostavil výsledkový prepad spôsobený barcelonskými vylepšeniami. Taliansky tím sa až v čase okolo letnej prestávky výraznejšie pozdvihol a postupne sa vracal do boja o konštruktérsky titul.

Nebyť výpadku v prostrednej časti, Charles Leclerc sa mohol pokúsiť Verstappena obrať o titul. Stačilo by pokračovať vo výkonoch z prvej tretiny roka a v hluchom období od VC Kanady po VC Veľkej Británie zbierať tretie miesta. Ferrari bude určite mrzieť fakt, že to nevyšlo; v tom prípade by totiž Leclerc strácal na lídra šampionát už len 23 bodov.

Teoretický vývoj šampionátu bez letného prepadu Ferrari spôsobeného poskakovaním.

“Po Barcelone sme mali problém akceptovať realitu, ale museli sme spraviť krok vzad a počas víkendov v Španielsku či v Anglicku aj niečo stratiť,” rekapituluje a analyzuje posledné mesiace Frédéric Vasseur. Španielsky balíček so sebou priniesol nenávidené poskakovanie monopostu, nad ktorým si Scuderia dlho lámala hlavu, no naďalej ho nasadzovala. “Bola to však správna voľba. Medzi Maďarskom a Spa sme už boli konkurencieschopnejší.”

“Naše posledné dôležité vylepšenie sme priniesli v Monze, na okruhu s úzkymi zákrutami a dlhými rovinkami. Potom nasledovali mestské okruhy v Baku a Singapure. Čakali sme však až na Austin, aby sme si urobili závery. Je jasné, že od Monzy sme v lepšej forme než predtým,” pochvaľuje si šéf Ferrari, ktorý by mohol k vylepšeniam pridať aj nové predné krídlo z USA, ktoré je flexibilnejšie než predchodcovia.

Vasseur pripisuje austinské zlepšenie a takmer zisk dvoch pretekových double za sebou aj niečomu inému. “Niekedy potrebujete pár víkendov na to, aby ste našli správne nastavenia, ktoré budú s vylepšeniami fungovať. Toto sa azda stalo aj nám. Teraz sme uprostred tesného súboja, v ktorom môžu rozhodnúť jedna-dve desatiny.”

Ferrari však za zlepšenie nevďačí len svojmu technickému oddeleniu, ale aj viditeľne lepším stratégiám či vydareným štartom, hoci ešte stále sa objavujú aj zakopnutia. Jedno sme videli v kvalifikácii v Marina Bay. “V Singapure som bol frustrovaný, pretože som cítil, že sme to mohli zvládnuť aj lepšie. Teraz sme však mali dva excelentné víkendy. Počas sezóny sa nám aj v iných prípadoch stalo, že sme nevyužili náš plný potenciál. Keď máte lepšie auto, všetko je jednoduchšie. Teraz máme všetko pod kontrolou: Štarty, stratégie, pitstopy.”

Stajňa teraz upiera zrak na konštruktérsky šampionát, ktorý môže reálne ovládnuť. Ak si top tímy udržia formu z posledných piatich veľkých cien, Ferrari si domov odnesie titul. Má to však menší háčik.

Predikcia konečného poradia šampionátu podľa formy z posledných piatich veľkých cien.

“Je pravda, že papierovo sa Katar neradí medzi naše najlepšie okruhy,” dodáva opatrný Vasseur, “ale nerobme predčasné závery. Naďalej musíme robiť maximum, čo je v našich silách, aby sme získali najlepší výsledok vzhľadom na náš potenciál.”

Súvisiace články

Diskusia