logo F1online.skF1online.sk

Verstappen nasadí v Brazílii šiesty spaľovací motor, potvrdil Marko

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 10. 2024

Obávané správy pre všetkých fanúšikov Red Bullu sa naplnili. Spoľahlivosť ich monopostu a hlavne jeho pohonnej jednotky sa v sezóne 2024 ukázala ako problém. Verstappen pre nasadenie nového spaľovacieho motora prišiel o pole position v Belgicku a podľa Helmuta Marka je tím nútený do ďalšej výmeny tohto dôležitého komponentu v Brazílii.

Holandský pretekár vynechal v Mexiku celý druhý tréning. Technické problémy mal už v tom prvom. Na pohonnej jednotke monopostu RB20 sa vraj objavila netesnosť sacieho potrubia turbodúchadla. Problém tím podľa vlastného vyjadrenia rýchlo odstránil a Max bol pripravený vyraziť do druhého tréningu.

Ako sa však ukázalo, problémy neustali a Verstappen napokon odjazdil v druhom tréningu len štyri kolá. Mechanici nasadili starší motor, ale ten sa vraj v Mexiku trápil s veľkým opotrebovaním a nedodával maximálny výkon. Okamžite sa objavili otázky, či po piatom motore v Spa nenasadí tím šiesty v Brazílii.

Helmut Marko tieto obavy potvrdil v stredu vo svojom stĺpčeku pre portál Speedweek. Našťastie pre Red Bull, trest za nasadenie šiesteho spaľovacieho motora je pomerne miernych päť miest na štartovom rošte nedeľných pretekov. „Pre technickú poruchu sme museli nasadiť starší motor. Ten však naplnil svoju životný cyklus a neplánovali sme ho nasadiť v pretekoch,“ priznal poradca Red Bullu.

„Bol to jeden z dôvodov, prečo sme na rovinkách patrili medzi najpomalších. Keď formulový motor dosiahne určitý počet kilometrov, strata výkonu je jasne viditeľná,“ vysvetlil Marko.

„V súčasnosti skúmame, či môžeme znovu nasadiť motor, na ktorom sme utrpeli netesnosť sacieho potrubia. Aj ten však má najazdený vysoký počet kilometrov a neplánovali sme ho znovu použiť. Toto všetko znamená, že sa nevyhneme výmene spaľovacieho motora v Brazílii a následnej penalizácii,“ vyhlásil Marko.

Päť miest nie je žiadna katastrofa, ale pri vyrovnanosti súčasného štartového poľa – a v neposlednom rade pri problémoch Red Bullu s konkurencieschopnosťou – môže byť kľúčová pred osud nedeľných pretekov. Tím je však v tejto chvíli určite nadovšetko vďačný, že za nasadenie šiesteho motora sa udeľuje „len“ päť miest. Podľa pravidiel sa totiž za piaty motor udeľuje až desať pozícii na štarte nedeľných pretekov.

Súvisiace články

Diskusia