logo F1online.skF1online.sk

Vo Ferrari považovali ďalšie víťazstvo v Le Mans za „nemožné“: Toyota mala prevahu

Nicklas Nielsen, Miguel Molina, Antonio Fuoco
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Tohtoročná sezóna Majstrovstiev sveta vytrvalostných pretekov sa pre Ferrari vyvíjala veľmi nelichotivo. Ako to však už býva, víťazstvo v Le Mans je prestížnejšie než titul v celkovom hodnotení. Mnohí Ferrari obviňujú, že taktizujú s pravidlom balance of performance a ich slabé výkony v úvode roka boli len snahou nedostať priveľký balast na najdôležitejšie preteky sezóny. Samotní šéfovia stajne však tvrdia opak.

Porsche vyzeralo na prvých troch podujatiach sezóny veľmi dobre, na päty im šliapala Toyota, kým Ferrari sa dostalo na stupne víťazov iba raz. Najlepším výsledkom posádky s číslom 50 bolo tretie miesto, posádky s číslom 51 dokonca štvrté. Prvá menovaná partia však v Le Mans zvíťazila a druhá skončila na stupňoch víťazov.

Bolo to ohromujúce a nesmierne vyrovnané divadlo. Až deväť posádok prišlo do cieľa v jednom kole s víťazom. Vzhľadom na predchádzajúce výsledky triumfovalo prekvapujúco Ferrari. Bolo to však také prekvapujúce? Veď špeciál 499P tu vyhral aj vlani. Podľa šéfa programu športových automobilov Ferrari Antonella Colettu to však bolo prekvapenie.

„Neprichádzali sme sem ako favoriti. Spomínam si, ako som si po sobotnom teste aj po voľných tréningoch hovoril, že bez zmien v počasí a ďalších problémov je pre nás nemožné zvíťaziť,“ povedal Coletta.

„Po štarte sme boli konkurencieschopní, ale ako dobre viete, na 24 hodín Le Mans sa to môže zmeniť kedykoľvek v priebehu dňa. Ak ste konkurencieschopní na štarte, nemôžete mať istotu, že budete konkurencieschopní aj pred cieľom,“ hovorí šéf Ferrari.

„Počas pretekov sa vystriedalo na čele množstvo áut. Pre nás to bolo o to zložitejšie, že posádky s číslom 51 a 83 štartovali s penalizáciami z kvalifikácie. Nepamätám si, koľko trestov sme dostali v priebehu pretekov, ale bolo ich veľa. Okrem toho sme mali problém s dverami. Vyhrali sme však druhýkrát a za to som veľmi šťastný,“ povedal spokojne Coletta.

Cannizzo: Toyota bola na mokrej trati rýchlejšia

Pridáva sa aj technický riaditeľ projektu Ferrari v športových automobiloch Ferdinando Cannizzo, podľa ktorého nebolo jeho auto na Circuit de la Sarthe zakaždým najrýchlejšie. Výsledky predchádzajúcich pretekov určili favoritov, ktorí svoj status potvrdili aj v kvalifikácii. Ferrari však malo skvelé pretekové tempo a vyrovnalo sa aj s premenlivými podmienkami.

„Pred pretekmi som nebol taký optimistický,“ hovorí Cannizzo. „Vedeli sme, že najmä na Toyotu niečo strácame. Zdôraznil som tiež, že poznáme naše silné stránky a našou úlohou bolo využiť ich a zároveň minimalizovať naše slabiny.“

„Veľmi nám pomohlo, že sme vedeli, aká je naša slabina, a celý týždeň sme pracovali na jej minimalizovaní. V prostrednej fáze pretekov dvakrát pršalo. Toyota mala v tom čase určite najrýchlejšie auto, o tom niet pochýb. Mali množstvo prítlaku a odviedli vynikajúcu prácu. Na suchu bol náš balík pravdepodobne lepší ako Toyota, najmä na stredne tvrdých pneumatikách,“ povedal Cannizzo.

Súvisiace články

Diskusia