logo F1online.skF1online.sk

Sainz o Leclercovi: Stále sa na niečo sťažuje

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 6. 2024

Charles Leclerc a Carlos Sainz boli očividne na inom predpretekovom brífingu. Zatiaľ čo podľa Monačana sa mali obaja snažiť šetriť pneumatiky, Sainz zamýšľal útočiť. Z toho vznikol aj vzájomný súboj a neskôr sťažnosti na adresu rodáka z Madridu. Nad nimi však len mávol rukou s dôvetkom, že Leclerc sa neustále sťažuje.

Mohol Carlos Sainz v nedeľu spraviť niečo lepšie? Podľa Leclerca sa napríklad držať tímových príkazov a šetriť pneumatiky, keď mu to tím kázal. Španiel však po pretekoch akoby o ničom takom ani nevedel. Keď mu reportérka Sky Sports prezradila, že Leclerc mu dáva za vinu stratu bodov, chvíľu hľadal slová.

Očividne ho to trochu zaskočilo, no po krátkom zamyslení sa našiel. “Po pretekoch je to príliš často, čo sa na niečo sťažuje,” nechal sa počuť Carlos Sainz. “Je plný emócií a môže si to myslieť, ale v tejto fáze sezóny… Ja neviem. My sme útočili. Boli sme na nových softoch, Mercedes na použitých, museli sme s novými pneumatikami zaútočiť a pokúsiť sa ich predbehnúť, ako sme si to povedali aj pred pretekmi.”

Ktovie, čo sa na stretnutí s tímom naozaj preberalo a aké boli pokyny. Hamilton a Russell nemali odložené nové softy, takže určite nemohlo byť na vine nedorozumenie a potenciálne odlišné príkazy v závislosti od toho, na akých starých gumách by Mercedes odštartoval.

Sainz tvrdí, že ho pomalá jazda kolegu prekvapila a vraj “nemohol za ním trčať celý život”. “Predbehol som Charlesa, lebo som nevedel, či spravil chybu alebo až príliš manažoval. Potom som takmer predbehol Lewisa, podaril sa mi naňho undercut a počas zastávok sme sa skoro dostali cez Russella. Myslím si, že som vyskúšal všetko, čo som ako pilot mal vyskúšať a čo sa odo mňa vyžaduje.”

“On sa rozhodol intenzívnejšie manažovať a nakoniec sa mu to oplatilo, pretože na stratégii soft-medium-soft ma porazil. Ja som bol agresívny soft-medium-hard a neprinieslo to ovocie. Taká je realita. S Georgeom sme na konci boli príliš pomalí. Chlapci na softoch boli rýchli,” vysvetlil aj stratu v poslednom stinte.

Paradoxom však je, že Sainzova poznámka o Leclercových sťažnostiach prišla len približne minútu po tom, čo on lamentoval nad súbojom s Lewisom Hamiltonom, zasmial sa v nedeľu Damon Hill. Všetci piloti sa na niečo sťažujú.

O čo teda šlo? Carlos Sainz mal vysvetliť, či bola jeho obrana v poriadku. “Myslím si, že ma vytlačil z trate,” poukázal na prvý problém pri súboji s Hamiltonom. “Potom sa môžeme baviť o tom, či to bolo tvrdé pretekanie alebo legálne. Ak sa pozrieme na to, ako je to presne napísané v pravidlách, tak podľa mňa to nebolo legálne. Ak sa spýtate mňa ako pretekára, považujem to za tvrdý manéver.”

“Ja len využívam pravidlá vo svoj prospech aj vzhľadom na to, že v Miami som za to dostal penalizáciu. Hľadám konzistentnosť v tom, ako sa aplikujú pravidlá. Chcel som to posunúť FIA,” vysvetlil vysielačku, v ktorej sa u inžiniera informoval, ako to vyzerá s prípadným trestom pre Hamiltona. “Zviedli sme tvrdé súboje. Robil som maximum, aby som za sebou udržal Mercedes a tento víkend ich porazil. Boli však rýchlejší.”

A hoci Leclerc mal ťažké srdce na Carlosa Sainza, za uposlúchnutie tímovej réžie by sa mu mal poďakovať. Keby bol na druhej strane garáže taký Esteban Ocon, možno by to celé dopadlo úplne inak.

Súvisiace články

Diskusia