Leclerc nestratil štvrté miesto kvôli Sainzovi, myslí si Vasseur
Už sú na nože. Po skvelom monackom víťazstve prišlo trpké vytriezvenie v Kanade. Rovnako Ferrari nepodalo oslňujúci výkon ani na okruhu v Barcelone, keď nestíhalo svojim najväčším súperom. Akoby to nestačilo, medzi Charlesom Leclercom a Carlosom Sainzom to na trati očividne poriadne vrelo. Čo si o celej záležitosti myslí Frédéric Vasseur? A ako zhodnotil samotné preteky?
Ferrari opäť doplatilo na nevydarenú kvalifikáciu, keď získalo len piate a šieste miesto, pričom v nedeľu už len márne doháňalo stratu. Hneď v úvode dokonca došlo k incidentu medzi dvoma kohútmi na smetisku.
Charles Leclerc svojho kolegu Carlosa Sainza obvinil z toho, že sa na domácich pretekoch predvádzal a pri predbiehacom manévri mu poškodil predné krídlo. V súboji s Georgeom Russellom mu potom chýbalo na zisk ďalšej priečky k dobru jedno kolo. Po podujatí na ňom bolo vidieť, že má na Španiela riadne ťažké srdce.
Ako na jeho výčitky reaguje šéf stajne Fred Vasseur? „Myslím si, že sa Leclerc sťažoval skôr preto, že stratil pol sekundy alebo sekundu, než pre poškodenie, ktoré sme z dát nevideli. Môžeme však nájsť desať ďalších momentov, v ktorých počas pretekov stratil sekundu. Bol to malý kontakt, ale v tej fáze pretekov sme nič nestratili.“
Kameňom úrazu bolo podľa neho niečo iné. Ferrari sa totiž trápi v kvalifikáciách, čo má neblahý vplyv na celkový výsledok. „Štartovali sme piati a šiesti a skončili sme piati a šiesti. Z toho vyplýva, že v sobotu musíme odviesť lepšiu prácu. Kvalifikácia je hlavným problémom.
„Pretekové tempo bolo v poriadku, asi sa rovnalo Mercedesu, ale začínali sme vzadu a skončili sme vzadu. Keď štartujete zo zadných pozícií, je ťažké predbiehať a musíte pri stratégii riskovať. Uvidíme budúci týždeň,“ skonštatoval Vasseur.
Francúz neverí tomu, že Ferrari je štvrté najrýchlejšie. „Takto to bolo v Barcelone. Myslím si, že sa to bude meniť každý víkend. Štyri tímy sú v rozmedzí dvoch desatín alebo dvoch a pol desatiny. Musíme mať na pamäti, že poradie sa kedykoľvek môže zmeniť vďaka nastaveniam, pneumatikám alebo teplote. V Rakúsku to bude otvorené. Pôjde sa šprint a trať by nám mohla viac vyhovovať.“