Podľa Leclerca sa Sainz nedržal dohody: Asi sa chcel ukázať
Ferrari v Španielsku nebojovalo o víťazstvo, ale piloti si aj tak skočili do vlasov. Charles Leclerc sa hneval na Carlosa Sainza za to, že neposlúchol tímové pokyny, nedržal sa vzájomnej dohody a keď ho predbiehal, poškodil mu predné krídlo.
Sainz sa dostal pred svojho tímového kolegu v prvej zákrute tretieho kola. Popri tom došlo ku kontaktu monopostov a domáci pretekár si musel skrátiť zákrutu. Rozhodcovia napokon rozpažili ruky a preteky pokračovali bez toho, aby niekto dostal trest.
Podľa Charlesa Leclerca je to však maslo na hlave Carlosa Sainza, ktorý sa už zrejme prestáva cítiť ako pilot Ferrari. “Tím nám pred pretekom prikázal, aby sme v danej fáze šetrili pneumatiky. Presne to som robil.”
Tímový kolega však na predpretekový brífing zabudol. “V poslednej zákrute sa dajú krásne pošetriť gumy. Myslím si však, že Carlos využil to jedno kolo, aby poriadne zatlačil do štrnástej zákruty a dostal sa veľmi blízko ku mne. Predbehol ma, čo je v poriadku, ale potom zatočil, akoby som tam ani nebol. Je to škoda, ale porozprávame sa interne.”
Z pohľadu komisárov sa nič vážne nestalo, ale vedenie Ferrari by malo mať prísnejší pohľad. Podľa Charlesa Leclerca sa totiž Sainz chcel ukázať pred svojimi domácimi fanúšikmi namiesto toho, aby dal na prvé miesto dobro stajne.
“Nie je to žiadna veľká dráma. Chápem, že sú to jeho domáce preteky a je v dôležitej fáze svojej kariéry, tak asi chcel predviesť niečo ohromné, ale ja som asi nebol ten správny človek, na ktorom by to mal predvádzať,” zdôraznil Monačan.
Po šachovnicovej vlajke si Charles Leclerc povzdychol, že nestihol predbehnúť Georgea Russella. V cieli stratil menej ako štyri desatiny sekundy, takže keby mali preteky o jedno kolo viac, s DRS by sa zrejme prebojoval cez Mercedes už pred prvou zákrutou. Vo vysielačke vyhlásil, že presne vie, kde mu chýbalo to jedno kolo — pri súboji so Sainzom.
“Žiaľ, na tú štvrtú priečku nám chýbalo jedno kolo, ale to je maximum, čo sme dnes mohli získať. Strategicky sme to spravili dobre, aby sme sa dostali do výhody v porovnaní s ľuďmi okolo. Je škoda, že sme stratili trochu času na začiatku, ale tak to už raz je,” pokrčil plecami Leclerc.
Napokon dodal: “V prvom stinte som dobre manažoval pneumatiky. A na to sme ich aj manažovali, aby sme natiahli stint. Spravili sme to perfektne. Nemohli sme toho spraviť viac.”