logo F1online.sk

Prekvapivý návrat Nemecka do kalendára? Saward hovorí dokonca o desaťročnej zmluve

Hockenheim, Nemecko
© Twitter/Nemecko
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 4. 2022

Posledný blog žurnalistu Joea Sawarda, ktorý pravidelne vychádza po každej veľkej cene, priniesol ďalšiu hromadu zaujímavostí. O budúcnosti Oscara Piastriho sme už písali, avšak v Imole sa v padoku špekulovalo o viacerých veciach. Neprestajnou témou zostáva budúca podoba kalendára. Na tomto fronte uviedol Saward pomerne prekvapujúcu novinku.

Renomovaný novinár prišiel s viacerými správami. Jedna z nich sa týka náhrady za zrušenú Veľkú cenu Ruska. Potenciálny náhradník je podľa Sawarda už len jeden. „Podľa toho, čo viem ja, tak to budú buď druhé preteky v Singapure alebo nebudú žiadne preteky. Katar z tejto rovnice pravdepodobne vypadol, hoci tam sa preteky vrátia v roku 2023,“ informuje Saward, ktorý sa v Perzskom zálive ešte chvíľu zdržal a tvrdí, že saudská kráľovská rodina chce zo svojho vrecka vysypať ešte viac dolárov, za ktoré si pýta dve veľké ceny.

„Začul som šepot o tom, že Saudská Arábia by rada ešte viac rozhadzovala a myslí si, že jedna veľká cena na začiatku sezóny a druhá na konci by bol dobrý nápad. Jedno podujatie by sa malo konať na jar v Džidde, druhé na jeseň v Rijáde. Formule 1 sa tento nápad možno príliš páčiť nebude, pretože na Blízkom východe sa už koná dostatok podujatí a sú tu iné priority. Saudi však majú hromadu peňazí a ako sa hovorí, práve tie hýbu svetom,“ píše Saward.

Aj keď Joe pochybuje, že saudské „petrodoláre“ dokážu Domenicaliho a spol. presvedčiť, necháva túto možnosť otvorenú. Liberty Media však nezabúda ani na svoju európsku základňu. Tradičné podujatie v Monaku to možno má nahnuté, no podľa Sawarda sa práve rozbieha „nemecká ofenzíva“.

„Už niekoľko týždňov počúvam, že Nemci sú stále ambicióznejší a chcú dokonca desaťročnú zmluvu. Dejiskom bude pravdepodobne Hockenheim, keďže Nürburgring čelí problematickej situácii kvôli tomu, že ho vlastní ruský oligarcha,“ píše Saward.

„V prospech Nemecka hovorí viacero vecí, a to napriek tomu, že nemeckí jazdci nijak neohromujú a Mercedes nikto v Nemecku nevníma ako nemecký tím. Je to domov Audi a Porsche, ktoré však v roku 2026 môžu byť súčasťou Formuly 1, ak tento šport konečne dá dokopy nové pravidlá. Treba to urobiť rýchlo, pretože času nie je nazvyš. Je celkom zrejme, že Porsche sa spojí s Red Bullom, kým špekulácie o Audi sa z týždňa na týždeň menia. Minulý týždeň chceli kúpiť McLaren, tento týždeň to bol Sauber a budúci týždeň to bude Aston Martin.“

„Bez ohľadu na podrobnosti sa hovorí, že Automobilclub von Deutschland (AvD) má veľký záujem vrátiť Nemecko na mapu Formuly 1 a aj keď na regionálnej úrovni podporu majú, najväčšou nádejou je podpora z federálnych zdrojov. Hlavne keď novým ministrom financií je chlapík menom Christian Lindner, ktorý je milovník áut a počul som, že je blázon do Porsche. Má dokonca pretekársku licenciu,“ dodal Saward.

Súvisiace články