logo F1online.skF1online.sk

Čo je nové na prestupovom trhu? Pre Sainza je stále najpravdepodobnejšie Audi

Carlos Sainz
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2024

Štartový rošt na sezónu 2025 sa nám postupne skladá. Takmer každý týždeň príde nejaká správa, ktorá nám doplní mozaiku. Naposledy potvrdil svoje plány Alex Albon, pred ním zas Nico Hülkenberg. Kto bude ďalší? Zostáva nám ešte niekoľko otvorených miest a voľných hráčov. Azda najatraktívnejším z nich je Carlos Sainz.

Budúcnosť španielskeho pretekára je naďalej zahalená rúškom tajomstva. Jeden týždeň to vyzerá, že sa blíži k dohode s Mercedesom, potom sa zas po nejakej chybe Sergia Péreza hovorí o jeho návrate do rodiny Red Bullu a nakoniec je tu starý známy evergreen v podobe lukratívnej ponuky od Audi. Ako to teda skončí?

Počas víkendu v Imole a po jeho skončení sa ozvalo viacero príslušníkov formulovej novinárskej elity, ktorú vídavame na okruhoch každú veľkú cenu. Tí vo svojich článkoch a reportážach pohovorili aj o budúcnosti Carlosa Sainza, ktorý bol podľa Joea Sawarda v Imole „stredobodom diskusií a uskutočnili sa tajné stretnutia“, na ktorých sa hovorilo o jeho budúcnosti.

Podobne ako ďalšie zdroje, aj Saward vidí Carlosa v tábore nemeckej automobilky, hoci existuje veľa indícií, prečo by španielsky pretekár nemal dôverovať novému projektu. „Ukázalo sa, že pravdepodobne nezíska sedačku v Mercedese ani v Red Bulle, ale Audi je ochotné mu zaplatiť VEĽA peňazí. Podľa všetkého je to číslo skutočne trochu šokujúce, ale Carlos nie je človek, ktorý by sa pozeral na peniaze a radšej by chcel najlepšiu dostupnú sedačku,“ napísal Joe Saward vo svojom tradičnom stĺpčeku.

„Audi (nie som si istý, kto presne) si stanovilo nejaké ciele, ktoré sa zdajú byť dosť nereálne, napríklad sa do konca roka 2025 dostať na čelo stredu poľa. Vzhľadom na súčasný stav tímu je to pravdepodobné asi ako Hugh Grant na poste britského premiéra, aj keď sa v Hinwile objavili noví zamestnanci – vrátane amerického inžiniera Stevena Petrika, ktorý pôsobil vo Ferrari (spolu so Sainzom), a Leeho Stevensona, bývalého šéfmechanika Maxa Verstappena v Red Bulle – v snahe dostať tím na vyššiu úroveň,“ napísal Saward.

On však nie je jediným známym novinárom, ktorý z padoku vyniesol tieto špekulácie. Je tu aj Craig Slater z televízie Sky, ktorý jednoducho neverí, že tábor Carlosa Sainza sa dohodne s Totom Wolffom.

„Podľa mňa skončí Carlos Sainz po boku Nica Hülkenberga. Mohli by ste sa pýtať, prečo by nemal ísť do Mercedesu? Nuž, rozhovory prebehli a pokiaľ mi je známe, tak Mercedes príjme svoje rozhodnutie v časovom rámci, ktoré nevyhovuje Carlosovi Sainzovi. Ten chce mať novú zmluvu v nasledujúcich týždňoch, nie mesiacoch,“ vyhlásil Slater.

Je zrejmé, že Mercedes trochu nezdvorilo ukazuje Sainzovi chrbát svojím flirtovaním s Maxom Verstappenom a vychvaľovaním Kimiho Antonelliho. Španiel si pri niektorých slovách Tota Wolffa a jeho bezfarebných figúrach „Carlos je skvelý jazdec“, musí pripadať takmer ako vzduch. Niet pochýb, že Sainz nie je prvou voľbou Mercedesu, pretože keby bol, obe strany by už dávno podpísali zmluvu.

Šanca tu však stále je a podčiarkla ju ďalšia stálica padoku – novinár Chris Medland. „Carlos Sainz čaká, ako sa vyvinie situácia, pretože by bol excelentnou možnosťou, keby Verstappen opustil Red Bull, aj keď sa zdá čoraz pravdepodobnejšie, že zostane on aj Sergio Perez,“ napísal Medland vo svojom stĺpčeku.

„Ak Verstappen zostane, tak sa Mercedes očividne pripravuje na nasadenie Andreu Kimiho Antonelliho, ale ešte nie je stopercentne isté, že sa s ním Mercedes bude ponáhľať, čo otvára Sainzovi určitú šancu, že dostane od Tota Wolffa solídnu dvojročnú zmluvu, ktorú tak chce,“ pokračoval Medland, ktorý nezabudol ani na Audi.

„Sainzovi sa páči ponuka Audi, ale chce vedieť ďalšie konkrétne možnosti, než sa definitívne rozhodne. Možnosti v Red Bulle a Mercedese sú v tejto fáze stále príliš hypotetické, takže si nemôže byť istý. Ak si zachová pevné nervy, tak sa hovorí, že Audi prejavuje záujem o niekoľko skúsených pilotov, ak by Sainz podpísal inde,“ dodal Medland.

Súvisiace články

Diskusia