logo F1online.skF1online.sk

Alpine zradili motory aj v Le Mans. Schumacher sa však sústredí na pozitíva

Mick Schumacher
© X/Alpine Endurance Team
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 6. 2024

Ako vo Formule 1, tak aj v Le Mans. Alpine nešiel na svoje domáce preteky s veľkými očami. Niektoré tímy vyvíjajú túto generáciu špeciálov pre vytrvalostné preteky už niekoľko rokov, pre francúzsku stajňu to bola premiéra, ktorá skončila nevydarene – skorým odstúpením pre technickú poruchu. Pilot tímu Mick Schumacher sa však po predčasnom konci snažil tváriť pozitívne.

Alpine odstúpil v podstate už v prvej štvrtine pretekov a posádky francúzskej stajne patrili k prvým vypadnuvším v Le Mans. Posádka s číslom 35 (Chatin, Habsburg, Milesi) zvládla len 75 kôl, keď musela odstúpiť pre problém s motorom. Špeciál s číslom 36 (Lappiere, Schumacher, Vaxivière) vydržal len o trinásť kôl dlhšie a musel odstúpiť takisto pre poruchu motora.

Iste, pre Alpine A424 to bola premiéra v Le Mans. Tím vstúpil do šampionátu s vlastným autom len v tomto roku a problémy sa dali očakávať. Napriek tomu veľmi bolí takéto skoré vypadnutie ešte pred zotmením.

Mick Schumacher tak nedostal zvlášť veľkú príležitosť sa predviesť. Ukázal však dobrý výkon a už tradične sa snažil hovoriť hlavne o tom peknom, čo priniesla tohtoročná edícia legendárneho podujatia. „Ani sme sa nedostali cez šesťhodinový míľnik, ale dovtedy sme boli veľmi rýchli, čo je veľké pozitívum,“ skonštatoval Mick.

„Bohužiaľ, utrpeli sme problém s motorom, ktorý viedol k vypadnutiu oboch áut. Nemali by sme sa však príliš koncentrovať na zlé stránky. Strávili sme tu mnoho dní, dlho sme jazdili po trati a veľa sme sa naučili. Myslím si, že sme vyrástli ako tím a veľa problémov sme nechali za sebou,“ pokračoval Schumacher.

„Postupovali sme až do bodu, keď sme bojovali o pole position, v pretekoch sme bojovali o dobré umiestnenie, až kým nás nevyradila porucha. Aj môj stint bol z osobného hľadiska pozitívny. Som s ním veľmi spokojný,“ dodal Mick.

Na druhej strane netreba zabúdať, čo je prvoradou úlohou pretekárskeho tímu – riešiť problémy. Ak sa objavili nejaké komplikácie, treba ich vyriešiť. „V tomto okamihu sa potrebujeme uistiť, že to dokážeme napraviť, aby sa to už nezopakovalo,“ povedal Schumacher.

Ten svoje stanovisko zakončil tradične slušne – poďakovaním celému tímu. „Rád by som poďakoval celej partii Alpine a zvlášť skupine Renault, že ma nasadili do pretekov. Alpine Endurance Team bol ku mne veľmi dobrý v prvých troch pretekoch a pripravil ma na tieto štvrté a najväčšie. Naozaj, naozaj si to vážim. Najväčšia vďaka patrí mojím tímovým kolegom, ktorí mi každý deň na trati i mimo nej pomáhali a pekne sa mi snažili vysvetliť, čo mám manažovať,“ povedal Schumacher na záver.

Súvisiace články

Diskusia