logo F1online.sk

V Mercedese sú po odhalení podlahy Red Bullu pripravení chopiť sa príležitosti

Monopost Sergia Péreza vo vzduchu
© FOM/Screenshot
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 6. 2023

Presne na toto mnohí čakali. Aj keď je odhalenie podlahy Red Bullu v Monaku mnohými bagatelizované – hlavne zástupcami stajne z Milton Keynes –, stále môže konkurencii pomôcť nadobudnúť poznatky, ktoré sa „normálnym“ vývojom nezískavajú ľahko a lacno. Technický riaditeľ Mercedesu James Allison bez okolkov priznal, že jeho inžinieri sú pripravení vyťažiť z poskytnutých záberov čo najviac informácií.

Aký veľký význam budú mať zábery na odhalený monopost Red Bullu? Nulové rozhodne nebudú. Ak sa z nich konkurencia dokáže dozvedieť aspoň niečo, tak dostane prakticky zadarmo informácie, na ktoré musíte vo Formule 1 obvykle vynaložiť dve najcennejšie komodity – čas a peniaze.

Technický riaditeľ Mercedesu James Allison viedol tradičný debrifing stajne po Veľkej cene Monaka na sociálnych sieťach a nijak sa netajil tým, že jeho ľudia sa na odhalený Red Bull podrobne pozrú. Jeho šéf Toto Wolff pritom pred pár mesiacmi podobne bez okolkov priznal, že by sa v žiadnom prípade neštítil kopírovať konkurenciu.

„Určite to priláka veľkú pozornosť,“ povedal Allison. „Fotografi tímov sú všadeprítomní, nespoliehame sa len na televízne zábery, ktoré majú nízke rozlíšenie a kvalitu.“

„Fotografi sú strategicky rozmiestnení na miestach, kde by sa do permanencie mohli dostať žeriavy. Následne naše schránky zapĺňajú zábery monopostov vo vysokom rozlíšení. Bohužiaľ, naše vlastné auto sa tento víkend taktiež vznieslo k nebesiam, takže aj schránky našich súperov budú plné záberov nášho auta.“

„Ale áno, je pravda, že pre našich aerodynamikov je vždy pekné, keď dostanú do rúk kôpku záberov Red Bullu, ktorými sa môžu prehrabovať a zistiť, či dokážeme nájsť nejaké zaujímavé detaily a zaradiť ich do nášho testovacieho programu,“ dodal Allison.

Mercedesu sa to môže hodiť zvlášť v tomto období, keď inžinieri definitívne zahodili koncept „bez bočníc“ a vydali sa na novú cestu. Ich nové auto vyzeralo zospodu primitívnejšie než Red Bull, takže inžinieri Mercedesu aspoň vedia, že majú čo doháňať. Fotografie monopostu RB19 pritom môžu poslúžiť ako hodnotná skratka.

„Povedal by som, že je ešte priskoro tvrdiť, že vylepšenia budú mať dosah na zvyšok sezóny, pretože Monako je tým najhorším miestom na takéto závery. V kvalifikácii sme nespôsobili žiadnu senzáciu, ale auto malo slušné tempo a v ďalších pretekoch sa na normálnej trati dozvieme, ako na tom sme,“ povedal Allison.

„Spätná väzba pilotov však bola celkom pozitívna. Auto sa na brzdách aj v zákrutách správa dobre a dáta z monopostu nerozozvučali varovné sirény, naopak, naznačovali, že všetko je v súlade s očakávaniami,“ povedal Allison.

Súvisiace články