logo F1online.sk

Cunodu pripravili o body v Monaku brzdy: Tempo bolo slabé, nemohol som na to zatlačiť

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Tomáš Masár
Tomáš Masár31. 5. 2023

Júki Cunoda figuroval počas Veľkej ceny Monaka niekoľko desiatok kôl na solídnom deviatom mieste, no následne sa prepadol až na nebodované pätnáste. Mladý Japonec totiž doplatil na problémy s brzdami, ktoré ho sužovali počas celého víkendu. Nebyť týchto nepríjemností, 23-ročný pretekár sa mohol tešiť z cenného bodového zápisu. Nakoniec si však po dobrom výkone pripísal na konto opäť len nulu a vôbec po prvýkrát ťahal v internom súboji so svojím tímovým kolegom Nyckom de Vriesom za kratší koniec. Po pretekoch preto pochopiteľne neskrýval sklamanie.

Rozhorčenie a frustráciu neskrýval nielen po pretekoch, ale aj v ich priebehu. V istom momente, po tom, čo sa prepadol do druhej a nebodovanej desiatky, sa poriadne osopil na tím.

Pretekový inžinier dával Cunodovi cez vysielačku pokyny, aby zvýšil tempo a pokúsil sa  znížiť stratu na vtedy pred ním figurujúceho Norrisa, na čo Japonec nahnevane odvrkol: „Snažím sa o to, ale tieto brzdy sú nanič.“

Cunodov inžinier však zostal neoblomný, rovnako tak však aj Japonec: „Chceš, aby som havaroval?“

Nakoniec síce Júki svoj monopost nerozbil, no mal k tomu poriadne blízko. Problémy s brzdami vyvrcholili výletom do výbehové priestoru v Mirabeu, ktorý ho stál, pochopiteľne, cenné sekundy.

Napriek tomu, že si mnohí fanúšikovia pri televíznych obrazovkách spájali jeho prepad naprieč štartovým poľom s mokrými podmienkami na trati, Cunoda po pretekoch uviedol všetko na pravú mieru.

„Ďážď bol v pohode, problémy mi spôsobovali najmä brzdy,“ vyslovil sa Júki Cunoda. „Mal som problémy s brzdami a nemohol som na to vôbec tlačiť,“ vysvetlil.

„Tempo bolo naozaj veľmi slabé, bolo to nesmierne ťažké, pretože som na to nemohol zatlačiť. Tím mi povedal, aby som brzdy viac namáhal, pretože by sa zvýšila ich teplota a brzdy by sa vrátili do normálu. Keď by boli na tom brzdy dobre, tak by som samozrejme na to následne poriadne zatlačil.“

Júkimu sa brzdy priviesť k životu nepodarilo. Zatlačiť sa však na to pokúsil aj tak, čo následne hneď oľutoval.

„Akonáhle som sa do toho oprel, ihneď som vrazil do steny,“ poznamenal.

„Som sklamaný. Neviem to opísať slovami, ale do polovice pretekov sa auto správalo dobre, mali sme dobré tempo a všetko išlo hladko. Je preto ťažké prijať to, čo sa nakoniec stalo,“ dodal Cunoda.

Súvisiace články