logo F1online.sk

Koniec špekuláciám: Z AlphaTauri sa stáva Visa Cash App RB F1 Team

ViSA
© Visa Cash App RB F1 Team
Tomáš Masár
Tomáš Masár24. 1. 2024

Tím z Faenzy mení po štyroch rokoch svoj názov. Z AlphaTauri sa stáva Visa Cash App RB F1 team. Béčko Red Bullu zároveň oznámilo, že nový monopost predstaví 8. februára.

Vybrané médiá prišli spočiatku s informáciou, že AlphaTauri bude niesť od roku 2024 názov “Racing Bulls”. Pred niekoľkými dňami si však AlphaTauri premenovalo svoj profil na sociálnych sieťach na Visa Cash App RB, čomu formulová obec príliš veľkú pozornosť nevenovala.

Fanúšikovia a odborníci na “efjednotku” sa totiž (takmer) jednohlasne zhodli, že sa v tomto prípade jedná iba o spôsob, ako šikovne spropagovať mená titulných sponzorov. Nikto nechcel uveriť tomu, že by si béčko Red Bullu ustanovilo taký krkolomný názov.

Lenže sa tak stalo a z AlphaTauri sa skutočne stáva Visa Cash App RB F1 Team. Okrem nového oficiálneho názvu tímu sa do popredia dostáva skratka VCARB, ktorá bude mať zrejme niečo dočinenia s označením monopostu.

Visa je prvým globálnym sponzorom oboch tímov vlastnených Red Bullom. Z tohto dôvodu sa jej logo neobjaví iba na autách Júkiho Cunodu a Daniela Ricciarda, ale aj Maxa Verstappena a Sergia Péreza, ako aj na monopostoch Red Bullu v ženskej F1 Academy.

Visa uzatvorila s Red Bullom a doterajším AlphaTauri zmluvu na 15 rokov. Cash App už tímy z Milton Keynes a Faenzy sponzorovalo predtým, a to od roku 2021.

Zatiaľ čo dnes uzreli svetlo sveta nový názov tímu, logo a “totožnosť” hlavných sponzorov, 8. februára dôjde na podujatí v Las Vegas k odhaleniu nového monopostu a pretekárskych kombinéz.

Generálny riaditeľ Visa Cash App RB F1 Team Peter Bayer sa na margo premenovania tímu vyslovil nasledovne: “Je fantastické odhaliť novú identitu a privítať nových partnerov ruka v ruke s tým, ako sa púšťame do ďalšej kapitoly nášho príbehu vo Formule 1. Tím z Faenzy vstupuje do novej éry, ale zostáva verný svojim koreňom. Aj naďalej budeme liaheň talentov, ale viac sa zameriame na boj o tie najvyššie priečky v F1.”

“Pre tím, ktorý vediem ja a šéf tímu Laurent Mekies, máme odvážnu víziu. Mať pri tom po boku partnerov, ktorí sa upriamujú na budúcnosť, akými sú Visa a Cash App, je nesmierne vzrušujúce.”

Keďže bude Visa sponzorom nielen hierarchicky nižšie postaveného tímu Red Bullu, ale rovnako tak aj sponzorom “áčkového” Red Bullu, možno očakávať, že marketingová spolupráca medzi sesterskými organizáciami sa výrazne zúži.

“Zrod Visa Cash App je mimoriadne dôležitým momentom,” uviedol marketingový riaditeľ Red Bull Technology Oliver Hughes. “Nová identita nie je len zmenou názvu, je to začiatok novej vzrušujúcej cesty, ktorej cieľom je posunúť tím na novú úroveň konkurencieschopnosti. Demonštruje to prítomnosť jednej z najznámejších svetových značiek ako hlavného partnera tímu. Nová identita tímu Visa Cash App RB sa opiera o budúcnosť, v ktorej tím víkend čo víkend pomýšľa na čelné pozície.”

O slovo sa prihlásili aj marketingový riaditeľ Visa Frank Cooper III. a Catherine Ferdonová, šéfka Cash App. “Ide o prelomové partnerstvo a skvelú príležitosť pre značku Visa zapojiť sa do jednej z najrýchlejšie rastúcich športových komunít na svete,” poznamenal jeden z ústredných predstaviteľov Visy. “Táto aliancia silne rezonuje s víziou spoločnosti Visa inšpirovať jednotlivcov, aby napredovali, aby sa po malých krôčikoch zlepšovali (v tom, čomu sa venujú, pozn. red.) deň po dni, každé jedny preteky a každé jedno podujatie.”

“Tím Visa Cash App RB a Cash App sa venujú spájaniu ľudí a komunít. Neexistuje väčší zjednocovač ako šport,” dodala Ferdonová. “S pokračujúcim rastom F1 v USA nám toto sponzorostvo umožňuje prehĺbiť náš vzťah s fanúšikmi F1 a podporuje záväzok Cash App podporovať a rozširovať kultúru fanúšikov F1 v Spojených štátoch a zároveň ponúkať našim zákaznikom vyššiu pridanú hodnotu.”

” Vzhľadom na to, že sme sa historicky podieľali na napredovaní nových talentov, sa na sponzorovanie tímu známeho vývojovom neuveriteľne nádejných jazdcov nesmierne tešíme.”