logo F1online.sk

Visa Cash App? Smiešny názov, ale prináša pozornosť, skonštatoval Button

Júki Cunoda, AlphaTauri zozadu, červené svetlá
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 1. 2024

Najstupídnejší názov tímu Formuly 1? Keď Red Bull oficiálne potvrdil, že menší z tímov v ich vlastníctve ponesie názov Visa Cash App RB, v radoch fanúšikov to spustilo lavínu pobúrenia, sklamania a posmeškov. Pridal sa k nim aj majster sveta z roku 2009 Jenson Button, ktorý však jedným dychom dodal, že aj negatívna reklama je reklama.

Takúto publicitu možno nechcete, ale faktom zostáva, že „Visa Cash App“ sa stalo v poslednom období najskloňovanejším výrazom vo Formule 1. Na celej zemeguli zrejme nenájdete človeka, ktorému by sa takéto meno páčilo. Bývalý pilot Giedo van der Garde ho označil za „nevhodné“ a jeho nástupca v tíme Caterham Marcus Ericsson dokonca povedal: „Je to podobné, ako keby ste premenovali Los Angeles Lakers na Tím Coca-Cola.“

Pozitívne hodnotenie si Visa Cash App nevyslúžilo ani od majstra sveta z roku 2009 Jensona Buttona. Ostrieľaný matador však jedným dychom dodal, že marketérom tímu ich „excelovské tabuľky“ nakoniec povedia, že si zaslúžia prémie, pretože viditeľnosť, dosah a záujem o nové meno presiahli očakávania – nezáleží pritom, že nešlo o pozitívnu reklamu.

„Ako sa teda volajú?“ opýtal sa Button v rozhovore pre Associated Press, keď počul odpoveď, povedal: „Visa Cash App… čo príde ďalej? Takže je to Visa. Cash App. RB. Čo?“

„Ľudia o tom však hovoria, nie? To je dobré. Očividne to zabralo, keď sa o tom začalo hovoriť,“ pokrčil plecami šampión z roku 2009, ktorý sa dnes venuje aj redaktorskej a komentátorskej práci. Keď dostal otázku, ako bude nový tím nazývať v komentátorskej kabíne Sky Sports, odpovedal: „Presne tak, ako nám povedali, aby sme ho volali.“

Potvrdzujú to aj slová odborníkov, ktorých sa AP opýtal na názor. „Ak sa o tom hovorí, tak to funguje. Myslím si, že to zosmiešňovanie je ako parodovanie počas Saturday Night Live (americká komediálna šou, pozn. red.). Ak tam parodujú vás alebo vašu firmu, tak ste urobili niečo, čo stálo za zmienku,“ povedal Clay Hershaw, ktorý pracuje na Winston-Salem State University ako profesor manažmentu motoristického športu.

Jeho kolega Tom Legeman z University of Northwestern Ohio, kde pracuje ako profesor marketingu a manažmentu motoristického športu, dokonca prorokuje, že by sa z niečoho podobného mohol stať nový trend. „Myslím si, že v budúcnosti uvidíte viac takýchto sponzorských partnerstiev. Pozrite sa na právo na pomenovanie štadióna. Pred 25 rokmi o nich nebolo ani počuť, ale teraz sú bežné vo viacerých športoch a sumy za tieto práva stále rastú.“

„Puristi budú túto zmenu nenávidieť. Nikto zo starších fanúšikov F1 nechce, aby značky Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams a ďalšie ikony F1 boli spoločne označené spotrebiteľským produktom alebo službou,“ dodal Legeman.