Cunodu „zarezal“ vlastný tímový kolega: Nenechal mi žiadne miesto
Čo sa stalo, že sme takmer tretinu šprintu strávili za safety carom? Nuž, piloti AlphaTauri nám kolidovali. Bol to incident veľmi podobný tomu medzi Maxom Verstappenom a Georgeom Russellom, len s horšími následkami. Cunodu to stálo preteky, AlphaTauri päťtisíc eur a nemalý účet za opravy.
Nyck de Vries po tomto víkende určite nedostane od svojich kolegov ďakovné bonboniéry. V piatkovej kvalifikácii havaroval, v sobotnom šprinte zas vyradil z hry tímového kolegu. Jeho manéver síce nebol až taký dramatický, ale vlastnému spoluhráčovi by ste nemali takto zabuchnúť dvere pred nosom, zvlášť v súboji úplne na konci poľa a bez reálnej šance na body.
De Vries bol síce na vnútornej strane, ale ako povedal aj expert Sam Collins, jeho počínanie bolo trochu „hrubé“. Cunoda si nebol vedomý plného rozsahu poškodenia, ale v skutočnosti mu chýbala kompletne celá ľavá polovica predného krídla. Čo to spôsobilo, sme videli všetci pri jeho náraze do múra v trinástej zákrute.
„Mal som kontakt s jedným z jazdcov. Nenechal mi skrátka žiadne miesto,“ povedal po skončení šprintu Cunoda, ktorý de Vriesa nepomenoval. „Prišiel som o predné krídlo, čo som si však vôbec neuvedomil. V trinástej zákrute sa normálne ide naplno, ale aj keď som teraz trochu ubral, auto som nedokázal kontrolovať.“
„Pred nedeľou trochu zresetujem a pokúsim sa získať nejaké body,“ dodal s nádejou frustrovaný Júki.
Zrejme ani sám de Vries po skončení šprintu netušil, že Cunodove problémy boli dôsledkom ich tvrdého súboja. Holanďan totiž pred mikrofónmi rozdával úsmevy a hovoril o pozitívach.
„Musíme sa pozerať na pozitíva a myslím si, že sa nám v pretekoch darilo posúvať dopredu. Mali sme slušné tempo, niektorí naši súperi sa trápili s pneumatikami, kým my sme na tom boli lepšie, čo je pred nedeľou sľubný signál,“ povedal celkovo štrnásty muž sobotného šprintu.
AlphaTauri napokon dostalo pokutu, pretože po výmene pneumatík a predného krídla poslalo Cunodu späť na trať, aj keď jeho monopost nebol v prevádzkyschopnom stave. Účet za zničené predné krídlo, zavesenie a poškodenú podlahu však bude omnoho mastnejší.
„Piloti zviedli na štarte tvrdý boj a stretli sa v súboji koleso na koleso v tretej zákrute,“ povedal šéf pre výkonnosť monopostov AlphaTauri Guillaume Dezoteux.
„Nyck sa dotkol Júkiho predného krídla na výjazde zo zákruty. Poškodené auto bolo nedotáčavé a narazilo do múra v trinástej zákrute. Bohužiaľ, poškodenie v zadnej časti napokon znamenalo koniec jeho pretekov,“ dodal.