logo F1online.sk

Máme dostatočnú palebnú silu na neustále zlepšovanie sa, dušuje sa Allison

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár26. 4. 2023

Vlaňajšia a tohtoročná sezóna odštartovala v podaní Mercedesu ako cez kopirák  -nespokojnosťou, hromžením a sklamaním. Isté je, že rovnako ako vtedy, aj v súčasnosti  sa tím z Brackley nezdáva a usilovne pracuje na svojom návrate na špicu. Už dnes môžeme povedať, že je po VC Austrálie z hľadiska výkonnosti aktuálne druhým či tretím najrýchlejším celkom. S avizovanými vylepšeniami by sa navyše už čoskoro mohol zapojiť do boja o víťazstvá. Nepredbiehajme však a nechajme sa prekvapiť.

Napomôcť Mercedesu prinavrátiť sa na čelo má starý známy James Allison, ktorý bol donedávna hlavným technickým riaditeľom tímu. Teraz bol síce degradovaný na „technického riaditeľa“ a kariérne si teda pohoršil, nič to však nemení na tom, že Mercedes sa touto rošádou v technickom oddelení poriadne posilnil. Brit bude mať pod palcom vývoj monopostu W14 a strategické smerovanie „strieborných šípov“ prenechá Mikeovi Eliottovi.

Mercedes plánuje prísť s veľkým balíkom noviniek v Imole. Allison však avizuje, že k určitým vylepšeniam bude dochádzať od víkendu k víkendu.

„Tok dielov sa už započal,“ vyslovil sa James Allison. „Každý víkend je auto do určitej miery iné,“ povedal v podcaste F1 Nation.

„Niekedy je pozmenených o niečo viac vecí ako inokedy. V každých pretekoch sme však prišli s niečím novým, Baku nebude výnimkou. Dúfam, že v tom budeme pokračovať. V určitom momente budete obmedzený rozpočtovým stropom a podobne, no momentálne sa nachádzame vo fáze sezóny, kedy máme stále dostatok palebnej sily na to, aby sme sa v časoch na kolo zlepšovali od víkendu k víkendu.“

Po odjazdení troch pretekov začali mnohé tímy s diagnostikou silných a slabých stránok. Podľa Allisona je však na to ešte priskoro.

„Je dosť skoro na to, aby sme diagnostikovali, v čom je auto skvelé a v čom nie,“ povedal. „Auto nie je ´pevná´ vec. Je to niečo, čo sa vyvíja v priebehu celého roka.“

„Ak by som však musel vypustiť niečo z úst, povedal by som, že máme tendenciu byť o niečo silnejší na okruhoch, ktoré sú náročnejšie na predné pneumatiky, a teda nie na okruhoch, ktoré požierajú zadné pneumatiky. V Bahrajne je to celé o tom, ako auto dokáže pracovať so zadnými pneumatikami, Melbourne bolo o niečo viac náročné na tie predné.“

„Ďalšie trate, ktoré sú náročné na predné pneumatiky, sú napríklad Barcelona a Silverstone. Je však ešte priskoro na akékoľvek predpovede, pravidlá sú stále relatívne mladé, rovnako tak aj toto auto, na ktorom je čo vylepšovať,“ dodal Allison.

Súvisiace články