Allison utešuje Antonelliho a prenáša zodpovednosť na tím: Urobili sme chyby pri vývoji

Andrea Kimi Antonelli má za sebou nevydarený víkend. Po jazdeckých chybách a technických problémoch sa taliansky mladík dostal do negatívnej špirály a na jeho psychickej pohode sa to podpísalo. Tím teraz musí odpovedať a musí to urobiť rýchlo. Aj technický riaditeľ Mercedesu James Allison svetu odkázal, že nedávne výsledky nie sú Antonelliho chyba.
Tím sa celkom jednoznačne snaží okolo Antonelliho vystavať ochrannú hrádzu. Na jednej strane môžeme spochybňovať, či Toto Wolff urobil angažovaním 18-ročného nováčika do top tímu správne rozhodnutie. Zároveň však treba Mercedesu uznať, že sa svojho jazdca snaží chrániť.
Má na to aj dôvod. Antonelli nebol po sobotnej kvalifikácii ani tak frustrovaný, ale skôr smutný. Druhé vypadnutie v prvej časti kvalifikácie po ďalších jazdeckých chybách si očividne vybralo daň na pohode mladého pretekára. „Myslím si, že má podobne ako my plné zuby série výsledkov, ktoré sú oveľa horšie než začiatkom roka,“ povedal v tradičnom brífingu stajne na sociálnych sieťach jej technický riaditeľ James Allison.
„Dúfam, že ho aspoň trochu uteší, čo mu hovoríme – a ide o nepopierateľný fakt –, že sme pri vývoji auta urobili nesprávne kroky, čím sme zhoršili konkurencieschopnosť nášho tímu. Kimi za to zaplatil rovnako ako George,“ pokračoval skúsený technický riaditeľ.
„Ak na tom monopost nie je tak, ako by mal, tak je pre nováčika ťažké sa prebojovať do ďalších častí kvalifikácie. Všetkým nám je jasné, že musíme zlepšiť auto, tým sa zlepšia aj Kimiho výsledky. Dúfam, že nás počúva, keď ho týmto ubezpečujeme. My veľmi dobre vieme, že svoj diel práce odvádza s maximálnym úsilím,“ dodal Allison.
Výkony a výsledky Mercedesu neboli v poslednom období nijak ohromujúce. Po pôsobivom úspechu v Kanade prišiel Mercedes do cieľa rakúskych pretekov s minútovou stratou. Už to bol pre tím varovný signál, ktorý sa potvrdil aj v Spa. „Aj keby sme úplne ignorovali časy na kolo a body, ktoré nezískavame rovnakým tempom ako na začiatku sezóny, tak iba samotní jazdci nám hovoria, že v poslednom období monopost trpí nestabilitou pri brzdení a v nájazdoch do rýchlych zákrut. Niečo také sme na začiatku sezóny nevideli,“ skonštatoval Allison.
„Na začiatku sezóny sa auto dalo relatívne ľahko nastaviť a relatívne ľahko pripraviť na kvalifikáciu. Možno nestačilo na boj o titul, ale vedeli ste s ním oveľa ľahšie pracovať ako dnes,“ dodal technický riaditeľ Mercedesu.
George Russell po pretekoch v Belgicku navrhol, že tím by sa mohol pokúsiť o návrat niekoľko krokov späť. Poukázal tiež na skutočnosť, že auto sa zhoršilo po zavedení technickej direktívy, ktorá obmedzila flexibilitu predných krídel. V tejto oblasti návrat nie je možný, ale čo ostatné prvky nastavenia?
„Samozrejme, že ste sklamaní, keď investujete veľké úsilie do zlepšenia auta, ale to sa nezlepší. Pozitívom však v našom prípade je, že sme to urobili sami našimi krokmi, takže je porovnateľne jednoduchšie rozmotať túto pavučinu. Stačí ísť po vlastných stopách späť a určiť, ktoré kroky boli nesprávne a od toho sa potom odraziť ďalej,“ vysvetlil Allison.