Allison nemá vysvetlenie pre problémy s motorom: Odporúčania sa budú týkať aj zákazníkov


Počas májovej trojičky utrpel trikrát poruchu Mercedes a raz Aston Martin. V prípade odstúpenia Kimiho Antonelliho v Španielsku a Fernanda Alonsa v Monaku išlo o problémy s pohonnou jednotkou. Na takéto správy od kedysi neomylného Mercedesu sme neboli zvyknutí a zdá sa, že to prekvapilo aj samotný tím.
Tieto poruchy sú do nemalej miery pripisované rozpočtovému stropu a budúcoročným zmenám pravidiel. Bolo by pochopiteľné, keby sa tímy snažili vyťažiť čo najviac z každej dostupnej súčiastky. Nové totiž stoja peniaze, ktoré sa dajú presmerovať do budúcoročného vývoja. Ten je kľúčový hlavne pre Mercedes a Aston Martin.
Možno je to zároveň dôvod, prečo komplikácie obchádzajú McLaren. Stajňa z Wokingu bojuje o víťazstvá a tituly, takže by bolo hlúpe zbytočne riskovať. Jeden však nikdy nevie a technický riaditeľ Mercedesu James Allison pripustil, že poučenia z nedávnych problémov sa budú týkať všetkých zákazníkov Mercedesu.
„Zatiaľ nevieme, čo spôsobilo poruchu pohonnej jednotky. Motor sa vrátil do Brixworthu, kde ho inžinieri rozoberú a zistia, čo sa pokazilo, vypracujú odporúčania pre všetky motory, nielen tie nášho tímu, ale tiež všetky zákaznícke pohonné jednotky. Dúfajme, že sa to vo zvyšku sezóny nezopakuje,“ povedal technický riaditeľ tímu James Allison v tradičnom debrífingu Mercedesu na sociálnych sieťach.
Ten priznal, že tento problém vytvorí tlak na zostávajúce motory a pripustil možnosť penalizácie. Mercedes však beztak nebojuje o titul a dôležitejší je preňho rozvoj Kimiho Antonelliho, ktorý má za sebou absolútne príšernú trojičku veľkých cien. V Imole a Barcelone nedokončil pre technický problém, v Monaku zostal zaseknutý vo vláčiku a skončil na chvoste.
„Kimi je mladý a plný mladíckeho optimizmu, ale veľmi dobre si uvedomujem, že tieto naše poruchy si na ňom vybrali svoju daň,“ pripustil Allison. „Dvoje nedokončené preteky – jednu poruchu spôsobil problém so šasi, druhý s pohonnou jednotkou – sú poriadne horká pilulka.“
„Keď sa však Kimi pozrie na seba, tak vie, že má ešte veľa pred sebou. Napriek všetkému sme odviedli množstvo pozitívnej práce a on pozbieral úžasné skúsenosti na veľmi dynamickej trati v Barcelone s teplotami okruhu siahajúcimi k 50 stupňom Celzia a mäkkými pneumatikami, ktoré musel manažovať. Získal prvotriedne skúsenosti a zvládol to celkom dobre,“ dodal optimisticky Allison.
Mercedes si podľa slov svojho technického riaditeľa odniesol z tejto trojičky aj pozitíva. Predchodcovia monopostu W16 boli známi tým, že sa im v horúcich podmienkach vôbec nedarilo. Inžinieri dorazili do Barcelony s cieľom zvrátiť tento negatívny trend. „Zo začiatku májovej trojičky sme k voľbe nastavenia pristúpili celkom nesprávne. Od zadnej nápravy sme žiadali priveľa, čo si vybralo svoju daň,“ povedal Allison.
„Do Barcelony sme prišli s odlišným prístupom a boli sme o niečo viac vo svojej koži. Som zvedavý, čo dokážeme v nasledujúcich pretekoch. Myslím si, že to bolo pozitívne,“ dodal technický riaditeľ Mercedesu.
- Značky
- James Allison
- Mercedes