V Mercedese sa už škrabú na hlavách: Nová podlaha možno predsa len nefunguje?
Ferrari v tejto sezóne narazilo na problémy pri vývoji, Red Bull v tejto sezóne narazil na problémy pri vývoji a momentálne to vyzerá, že ani Mercedes sa nevyhne zakopnutiu. Po ťažkom štarte do sezóny nabrala stajňa z Brackley sebadôveru a dokázala vyhrávať. Keď inžinieri nasadili v Spa novú podlahu, tím sa neubránil nadšeniu z nových obzorov. Prvé problémy však prišli veľmi rýchlo.
Náznaky sa objavili už v Belgicku, kde bol tím v priebehu voľných tréningov absolútne stratený. Po piatku urobili inžinieri odvážne rozhodnutie a rozhodli sa z auta odmontovať všetky vylepšené diely. A Mercedes odrazu lietal. V Spa vybojovali George Russell a Lewis Hamilton v podstate double, kým prvého menovaného nediskvalifikovali pre nedostatočnú hmotnosť.
Zástupcovia Mercedesu však po Belgicku odmietali, že by nová podlaha nefungovala. V Zandvoorte ju nasadili znovu a výsledok vám nemusíme pripomínať. George Russell po pretekoch povedal, že sa „škriabe na hlave“ a prepadu svojho tímu nerozumie. Nuž, možné vysvetlenie sa objavilo veľmi rýchlo.
„Jednoduchá odpoveď je, že to úplne nevieme,“ odpovedal technický riaditeľ Mercedesu James Allison v tradičnom brífingu tímu na otázku, ako fungovala nová podlaha. „Môžete vykonať niekoľko jednoduchých meraní a prehlásiť, že dodala prítlak, ktorý mala dodať. Na jednej strane sa tak môžete utešovať tvrdením, že fungovala podľa očakávaní.“
„Zvlášť v tomto roku sa však na tempe do veľkej miery podieľa skutočnosť, ako dobre sa auto ovláda. Nejde teda len o to, či váš aerodynamický balík ponúka prítlak, ale tiež musí poskytnúť vyvážené auto pri prejazde zákrutami. Musíte si položiť otázku, či máte vyvážené auto od rýchlych po pomalé zákruty,“ vysvetlil Allison.
„Rozhodne vieme, že sme v Holandsku nemali dobre vyvážené auto. Práve pre to sme stratili veľkú časť nášho tempa. Či už to bolo novou podlahou, alebo nie, musíme mať otvorenú myseľ a prehodnotiť to v nasledujúcich pretekoch. Momentálne vieme, koľko prítlaku sme namerali, ale nemáme istotu, že podlaha zároveň priniesla dobré vyváženie. Musíme to preskúmať,“ vysvetlil technický riaditeľ Mercedesu.
Niečo však už Mercedes zistil. Vylepšený monopost bol v Holandsku veľmi na hrane. Lewis Hamilton po pretekoch povedal, že po piatkových tréningoch bol spokojný napriek nedotáčavosti monopostu. Zmeny v noci z piatka na sobotu však auto výrazne zmenili a zdá sa, že opäť veľmi citlivo reagovalo na zmeny – podobne ako na začiatku sezóny.
„Z nejakého dôvodu sa nám podarilo vytvoriť auto, ktoré bolo ako na ostrí noža. Veľmi ochotne sa mu trhal zadok a jazdci sa s tým snažili bojovať. V kvalifikácii sa však o auto potrebujete oprieť. Stačí však najmenší sklz zadnej časti spôsobený poryvom vetra a zadné pneumatiky sa prehrievajú. Stačí jeden drobný šmyk a teplota povrchu pneumatiky vystrelí nahor,“ vysvetlil Allison.
„Keď sa teplota behúňa zvýši, návrat do normálu trvá niekoľko zákrut. V Zandvoorte však na seba zákruty rýchlo nadväzujú a nie sú tam žiadne dlhé rovinky, na ktorých by ste mohli gumy schladiť. Stačí jeden pretáčavý šmyk a vaše kolo je fuč,“ dodal Angličan.
- Značky
- James Allison
- Mercedes