Mercedes opäť trpel pri práci s pneumatikami. Allison sľubuje nasadenie vylepšení
V súčasnej Formule 1 môžete veľmi rýchlo vzlietnuť do výšin, ale ešte rýchlejšie padnúť na zem. Ferrari to predviedlo na začiatku sezóny 2022, Aston Martin v roku 2023 a v tejto sezóne trpel výkyvmi formy Mercedes. Keď tím v lete vyhral tri veľké ceny, zdalo sa, že Max Verstappen by predsa neurobil najhoršie, keby opustil Red Bull. Stajňa z Brackley sa však na jeseň veľmi rýchlo vrátila oboma nohami na zem.
V Belgicku získal Mercedes v podstate double a všetko nasvedčovalo tomu, že Lewisa Hamiltona a Georgea Russella čaká fantastická druhá polovica sezóny. V Zandvoorte sa však tím trápil a problémy pokračovali aj v Monze, Baku a Singapure. Jazdci i zástupcovia tímu už naznačili – a v prípade Georgea Russella veľmi nahlas –, že majú problémy s teplotami pneumatík.
Tieto slová potvrdil aj technický riaditeľ stajne James Allison. „Opäť sme trpeli naším starým známym problémom,“ povedal Angličan v tradičnom brífingu stajne. „Na mäkších zmesiach pneumatík a na tratiach, kde sú teploty astronomicky vysoké, ich veľmi ľahko prehrejeme a stratíme rýchlosť v porovnaní s našimi súpermi. Singapur je v tomto smere extrémny príklad a nám sa to veľmi ťažko manažovalo.“
Je zrejmé, že Mercedes to dokáže zmeniť len v prípade, že zmení svoj monopost. Na Veľkej cene Belgicka nasadil tím novú podlahu, ale ako sa ukázalo, s ňou prišiel aj pokles výkonnosti. Práve tu začali problémy tímu a jeho inžinieri sa z nich podľa slov Allisona pokúsia vymotať nasadením posledných vylepšení v tejto sezóne.
„Pokúsime sa pochopiť, ako zmierniť naše problémy a ako zlepšiť fungovanie pneumatík na tomto type okruhov,“ sľubuje úspešný konštruktér. „Okrem toho nás čaká veľa práce pri kompletizovaní nášho posledného balíka vylepšení. Do Austinu chystáme veľké upgrady aerodynamiky. Dúfajme, že nám prinesú dobrý víkend.“
V Mercedese pritom priznali, že naďalej na sto percent nevedia, či problémy spôsobila nová podlaha. „Tento balík mierne ovplyvňuje jazdné vlastnosti monopostu, čo sme nepredpokladali,“ povedal šéf traťových inžinierov stajne Andrew Shovlin. „Nedá sa to však ľahko overiť, pretože auto sa na odlišných okruhoch správa odlišne. Na niektorých tratiach sa správalo veľmi dobre, zatiaľ čo na iných sme bojovali s vyvážením bez ohľadu na aerodynamický balík.“