Mercedes chystá do Európy „viditeľnejšie“ vylepšenia


Na Veľkú cenu Miami priviezli v podstate všetky tímy drobné úpravy svojich monopostov. Privážať nové diely na toto podujatie sa však nepovažuje za príliš vhodné, keďže ide o jedinečnú trať a navyše to bol šprintový víkend. Za oveľa ideálnejšie sa považujú prvé európske preteky a práve na tých očakávame prvé veľké zmeny.
V Imole sa môžeme pripraviť na lavínu nových dielov. Ide o prvé európske podujatie a uskutoční sa v tradičnom formáte. Niektoré tímy už avizovali, že v Taliansku predstavia prvé veľké zmeny. Patrí k nim aj Mercedes, ktorý pár „drobností“ nasadil už v Miami, ale podľa technického riaditeľa stajne Jamesa Allisona príde v Európe niečo väčšie.
„Priniesli sme vylepšenia, ale neboli veľké alebo sexy. Prichádzali však v stabilnom prúde,“ povedal najvyššie postavený inžinier tímu na sociálnych sieťach stajne z Brackley. „Na nasledujúce veľké ceny privezieme nejaké ďalšie diely, ktoré budú viditeľnejšie pre vonkajší svet.“
„Máme za sebou štvrtinu sezóny. Tímom to letí ako voda. V skutočnosti je pomerne náročné pripraviť vylepšenia na monopost, keď preteky na seba nadväzujú takýmto raketovým tempom. Dúfajme, že v nasledujúcich dvoch alebo troch pretekoch tieto nové diely priklonia misky váh na našu stranu, keďže budeme pokračovať v snahe o kontrolu teplôt pneumatík počas pretekov, čo by nám tiež pomohlo.“
Práve práca s pneumatikami je vo všeobecnosti považovaná za hlavný dôvod, prečo je McLaren taký dominantný. Red Bull sa zúfalo snaží odhaliť tajomstvo stajne z Wokingu a bombarduje FIA s otázkami. Zvedaví sú však aj v Mercedese.
„V prvých niekoľkých pretekoch sme boli pomerne silní v kvalifikáciách. Môžeme očakávať, že v kvalifikácii máme dobré predpoklady a dokážeme dostať auto pomerne vysoko na štartový rošt. S trochou šťastia by to vďaka vylepšeniam mohlo byť ešte o niečo lepšie,“ povedal s nádejou Allison.
„Najviac sa však sústredíme na kontrolu pretekového tempa. Pokúsime sa uistiť, že prísľub zo soboty prenesieme aj do nedele. Celé je to o tom – alebo z veľkej časti je to o tom –, že musíte dostať pod kontrolu teplotu pneumatík a uistiť sa, že monopost dokáže využiť rýchlosť, ktorá sa v ňom nachádza,“ dodal technický riaditeľ Mercedesu.
- Značky
- James Allison
- Mercedes