logo F1online.sk

Tost hlási reorganizáciu aerodynamického oddelenia, spolupráca s Red Bullom sa prehĺbi

Franz Tost
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2023

Pristupuje AlphaTauri po ďalšom neuspokojivom úvode sezóny k personálnym zmenám? Minulý a ani začiatok tohto ročníka nezastihol taliansky celok v najlepšej forme a jeho šéf Franz Tost avizuje, že pohár trpezlivosti už pretiekol.

Pri úspechoch Red Bullu sú výsledky AlphaTauri v ostatnom roku trochu paradoxné. Tím však čelí množstvu problémov, trpí nedostatkom zdrojov, chýbajú mu moderné zariadenia a hlavne, v Taliansku sa kvalitní ľudia zháňajú ťažšie než v Anglicku. Práve tam sa prednedávnom presťahovalo celé aerodynamické oddelenie, od ktorého si šéf stajne sľubuje zlepšenie.

„Naším cieľom bolo bojovať o Q3 a o body, ale to sa nám zatiaľ nepodarilo dosiahnuť. Naše auto je skrátka príliš pomalé,“ posťažoval sa v rozhovore pre nemecký SPORT1 šéf AlphaTauri Franz Tost.

„Problémom je aerodynamika, chýba nám zvlášť rýchlosť na rovinkách. Musíme nájsť spôsob, ako sa vymotať z našej dilemy. Sme na správnej ceste. Táto zahŕňa aj lepšie využitie aerodynamického tunela Red Bullu v Anglicku. Bol som pre to v Milton Keynes v týždni pred Veľkou cenou Austrálie. Identifikovali sme slabiny nášho monopostu a teraz musíme čo najrýchlejšie vyrobiť nové diely,“ povedal Rakúšan.

Čo to teda znamená? AlphaTauri vlani skončilo na celkovom deviatom mieste a v tomto roku to zatiaľ na lepší výsledok nevyzerá. V Tostovi výsledky z úvodu sezóny vyvolali takú frustráciu, že sa pustil do vlastných inžinierov a prehlásil, že im „neverí“.

Vo vyššie citovanom rozhovore prezradil, že tím sa už dočkal podstatných zmien, ale odmietol povedať niečo konkrétnejšie.

„Aerodynamické oddelenie prešlo reorganizáciou,“ prehlásil Tost. „Niektorých ľudí sme prepustili a od nových teraz očakávam zlepšenie výkonnosti. Nechcem však zatiaľ poskytnúť mená. Poviem len toľko, že zodpovednosť sa teraz rozdelila medzi troch ľudí.“

Vieme, že k zmene štruktúry sa nedávno odhodlali aj v McLarene, kde vyhodili technického riaditeľa Jamesa Keya a nahradili ho trojicou mužov, ktorí si najpodstatnejšie kompetencie rozdelia a spoločne sa budú zodpovedať šéfovi stajne Andreovi Stellovi.

Sledovať trápenie AlphaTauri je trochu paradoxné. Kým sesterský tím Red Bull vyhral po zmene pravidiel 20 z 25 pretekov, tím odoberajúci od neho všetky dostupné komponenty sa trápi.

Núkala sa trochu laická otázka, prečo AlphaTauri jednoducho nenapodobní Aston Martin, ktorý sa Red Bullom inšpiroval a žne veľké úspechy. Tost však upozorňuje, že to nie je také jednoduché.

„Nemôžeme si len tak vziať schopných ľudí z Red Bullu, ako to urobil Aston Martin. Títo noví zamestnanci mohli vyvíjať nové auto už v počiatočnej fáze a výsledok vidíme už teraz,“ hovorí Tost.

„Pokiaľ ide o nás, tak spolupráca s Red Bull Racing bola prehĺbená. Na druhej strane sú však pravidlá veľmi striktné a nemôžete jednotlivé diely jednoducho odkopírovať. Môžeme od Red Bullu len odoberať povolené súčiastky, ktoré však nie sú po výkonnostnej stránke významné. Všetko ostatné si musíme vyvinúť sami. FIA to všetko podrobne sleduje,“ objasnil šéf stajne z Faenzy.

Súvisiace články