logo F1online.sk

Chýba nám infraštruktúra, priznal Tost

Franz Tost
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 3. 2023

Jedna z najlepších sezón v histórii, jedna z najhorších sezón v histórii a špekulácie o predaji. AlphaTauri zažíva vskutku turbulentné obdobie. Taliansky tím vybojoval v roku 2020 zásluhou Pierra Gaslyho svoje druhé víťazstvo, nasledoval (podľa viacerých ukazovateľov) najúspešnejší rok v dejinách stajne a po ňom strmý pád. Aká je ďalšia budúcnosť tímu Scuderia AlphaTauri?

Keď vstupovali do platnosti nové technické pravidlá, bol tento tím považovaný za jedného z čiernych koní. Všetko je však napokon inak a kým Red Bullu sa po roku 2022 nesmierne darí, sesterský tím AlphaTauri stráda. Vlani skončila partička okolo Franza Tosta na predposlednom mieste a úvodná veľká cena novej sezóny nenaznačila, že by sa to v tomto roku mohlo zlepšiť.

Nemôžeme sa preto čudovať, že sa médiá začiatkom sezóny začali pohrávať s myšlienkou o odpredaji tímu. Aj sám šéf stajne Franz Tost poukázal na slabiny, ktoré AlphaTauri trápia, pričom nemáme dôvod domnievať sa, že by ich chceli majitelia v dohľadnej dobe odstrániť.

„Je to v každom ohľade infraštruktúra,“ odpovedal Tost bez veľkého váhania na otázku portálu RacingNews365.com, čo v súčasnosti stajňu z Faenzy brzdí.

„Keď sa pozriete na top tímy, tak tie v posledných rokoch vybudovali fantastickú infraštruktúru s množstvom simulačných nástrojov. Kým oni majú najlepších ľudí, tak tímy zo stredu poľa – nielen my – potrebujú lepšie nástroje.“

„Samozrejme, všetci súperíme v snahe získať tých najlepších ľudí. Podľa mňa máme v súčasnosti v AlphaTauri dobrú základňu a som celkom pozitívne naladený, pokiaľ ide o tento rok. Vo Formule 1 potrebujete získať veľmi dobrých ľudí, ale ako v prípade jazdcov, tak aj pre zamestnancov platí, že tí najlepší idú do najlepších tímov,“ vysvetlil Tost.

„Musíte sa postarať, že váš tím bude atraktívny pre dobrých a skúsených ľudí – a ja si želám, aby AlphaTauri takým bolo,“ dodal.

Čo však bude s infraštruktúrou? Veď stajňa z Faenzy je momentálne rozdelená na dve polovice. Jej väčšia časť sídli v talianskej Faenze, v komplexe, kde vznikali ešte monoposty Minardi. Aerodynamické oddelenie a najdôležitejší vývoj však prebieha v Bicesteri, neďaleko od veterného tunela v Bedforde, ktorý používa aj sesterský Red Bull.

Po odchode Spojeného kráľovstva z Európskej únie je pre tímy z kontinentálnej Európy stále ťažšie loviť ľudí v srdci „Motorsport Valley“ v Anglicku.

„V Anglicku máme dôležité zariadenia, vrátane aerodynamického oddelenia. V Taliansku naproti tomu sídli pretekársky tím, výroba, marketingové oddelenie a konštrukčná kancelária,“ vysvetľuje Tost.

„Samozrejme, pokiaľ ide o zamestnancov, tak tímy sídliace v Anglicku sú vo výhode. Takmer všetci sú tam a trh s ľuďmi so skúsenosťami z F1 je oveľa väčší ako v Taliansku,“ dodal.

Súvisiace články