V Alfe Romeo súperom opäť znepríjemňovali život, Gaslymu vzali najrýchlejšie kolo
Keď chcete byť úspešní, musíte sa chopiť aj tej najdrobnejšej príležitosti a najmenšej výhody. V Alfe Romeo si už v prvých pretekoch sezóny uvedomili, že bitka v strede poľa bude nesmierne vyrovnaná. Rozhodli sa preto, že bonusový bodík za najrýchlejšie kolo určite nedarujú Pierrovi Gaslymu na Alpine.
Po skvelej stíhacej jazde držal francúzsky pretekár dvojbodové deviate miesto, ku ktorému ešte pridal najrýchlejšie kolo pretekov. V 56. kole z celkových 57 svietilo na výsledkovej tabuli, že Gasly by si z pretekov okrem deviateho miesta odniesol aj bod za najrýchlejšie kolo pretekov.
To však na boxovom múre Alfy Romeo – pilot tímu Valtteri Bottas v tom čase držal krásne ôsme miesto – nemienili dopustiť a v predposlednom kole povolali do boxov z trinásteho miesta Kuan-jü Čoua. Účel zastávky bol jasný, vziať Alpinu bod za najrýchlejšie kolo.
„Čou na štarte až príliš pretočil kolesá a stratil niekoľko pozícií,“ vysvetlil šéf traťových inžinierov Alfy Romeo Xevi Pujolar. „Následne sme čakali, či sa nám podarí vrátiť späť do boja. Aj preto sme na záverečný stint nasadili mäkké pneumatiky.“
Čínsky pretekár sa na štarte prepadol o štyri miesta a v úvodnej fáze pretekov držal bodom veľmi vzdialené sedemnáste miesto. Valtteri Bottas, naopak, poskočil o niekoľko miest a po skvelom štarte jazdil na ôsmom mieste, ktoré si udržal až do konca pretekov.
Spomínaný tretí stint na mäkkých pneumatikách však nepriniesol požadované ovocie a Čou mal v záverečnej časti pretekov asi desaťsekundovú stratu na dvanásteho Logana Sargeanta na Williamse. Na body teda už nemal nárok, ale mal možnosť vziať jeden Alpinu, ktorý by v novej sezóne mohol byť jedným z hlavných konkurentov Alfy Romeo v strede poľa.
„Naše tempo sa nakoniec nezvýšilo, ako sme očakávali. Možno to bolo predsa len príliš náročné. Snažili sme sa do toho ísť tímovo, Čou odviedol skvelú prácu a zajazdil najrýchlejšie kolo, čím sme vzali bod Alpinu, ktorý by mohol byť naším súperom,“ povedal Pujolar.
Súdiac podľa tempa Aston Martinu – vlani hlavného súpera Alfy Romeo – je možné, že tímom v strede poľa zostane už len boj o ôsme miesto. K dispozícii možno nebude veľa bodov, a tak môže mať tento bahrajnský ťah svoj význam. Alfa Romeo a Alpine sa nateraz zdajú byť vo „zvyšku sveta“ najrýchlejší.
„Nemyslím si, že sme mohli dopadnúť lepšie. Autá pred nami boli jasne rýchlejšie,“ zhodnotil svoju nedeľu v Bahrajne Valtteri Bottas.
Pujolar však zostáva optimistický a dúfa, že sa jeho tím môže posúvať dopredu. „Už na testoch bolo auto veľmi dobré. Máme dobrý základ a v továrni naplánovaný ďalší vývoj a vylepšenia. Chceme pokračovať v boji na čele stredu poľa, taký je náš cieľ. Myslíme si, že by sa nám to malo podariť,“ povedal.