Silných slov sa od jazdca dočkala aj Alfa Romeo: Potrebujeme úplne nové auto
Nálada v posledných dvoch tímoch Pohára konštruktérov nie je na konci sezóny vôbec dobrá. Po Haase, ktorý čelí pomerne otvorenej kritike zo strany Nica Hülkenberga, sa rozhodol o svojich názoroch pred médiami prehovoriť aj Valtteri Bottas. Niečo také častokrát zostane za zatvorenými dverami, ale keď sa ostrieľaný pretekár rozhodol vystúpiť, ide celkom očividne o snahu adresovať výzvu svojmu tímu.
Alfa Romeo, ktorá sa lúči s týmto pomenovaním a od roku 2024 už budeme hovoriť o Sauberi, pozbierala v tejto sezóne rovných šestnásť bodov. To je zúfalo málo na tím, ktorý sa má o 25 mesiacov stať továrenskou stajňou Audi. Vlani stavili v Hinwile na ľahké šasi, ako jediní dosiahli minimálnu hmotnosť a v úvode ročníka žali úspechy. Tím pravidelne bodoval a vďaka tomu si vybudoval solídny náskok, ktorý v samom závere stačil na skvelé šieste miesto.
V tomto roku však bolo všetko inak a z 55 bodov spadla Alfa Romeo na 16. Ak sa to má v budúcom roku zmeniť, musia sa v Hinwile podľa Valtteriho Bottasa poriadne zamyslieť. Fínsky pretekár sa pred odchodom na prázdniny rozlúčil so svojím tímom jednoznačným stanoviskom.
„Potrebujeme nové auto, to je tá najdôležitejšia vec,“ prehlásil pretekár a príležitostný nudista Bottas. „Nový monopost musí byť odlišný, také je najdôležitejšie poučenie z tejto sezóny.“
„Celkom evidentne sme s týmto autom došli na koniec cesty. S pokračujúcim vývojom sme neboli schopní nájsť akékoľvek veľké zlepšenie. V tomto roku sme sa naučili, že koncept nového auta musí byť odlišný,“ prehlásil Bottas.
Ten po prvom dni na okruhu Yas Marina sršal sebadôverou. Po piatkových tréningoch, napriek najrozličnejším okolnostiam, si veril na postup do Q3. Sobotná kvalifikácia však priniesla drsné vytriezvenie. Bottas a Čou by skončili na poslednom a predposlednom mieste, keby sa Loganovi Sargeantovi podarilo zmestiť na trať. Po štarte z osemnásteho a devätnásteho miesta tak bolo jasné, že s monopostom C43 chlapci veľa vody nenamútia.
Stratégovia Alfy Romeo preto stavili na jednu zastávku v boxoch, aby podľa slov Bottasa „skúsili niečo odlišné“, ale bol to len zúfalý pokus. Valtteri napokon stratil celé kolo, Čoua od toho delilo len pár sekúnd. „Alternatívna stratégia dáva pri štarte z konca roštu zmysel, ale bez výjazdu safety caru to boli dosť jednotvárne preteky,“ priznal Bottas.
„Stratégia s jednou zastávkou v boxoch napokon nevyšla, skrátka sme nedokázali udržať pneumatiky pri živote, zvlášť tie stredne tvrdé sa na konci drobili. Preto bolo naše tempo dosť pomalé. Rýchlosť však beztak nebola dobrá ani na čerstvých gumách,“ skonštatoval Valtteri.