logo F1online.sk

Turecko sa usiluje o návrat do F1 už od roku 2013

Istanbul Park, Turecko
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala26. 8. 2020

Posledná Veľká cena Turecka sa uskutočnila v roku 2011. O rok neskôr navyše okruhu vypršala platnosť najvyššej licencie. Ďalej si ju neobnovoval, čo predstavovalo ďalšiu prekážku v návrate do F1. Šéf spoločnosti, ktorá istanbulskú trať vlastní, tvrdí, že aj napriek tomu sa už sedem rokov snaží vyrokovať si miesto v kalendári F1.

Nebyť koronavírusu, Turecko by opäť obišlo naprázdno. V snahe Liberty Media zaplniť kalendár ale dostali šancu aj okruhy, na ktoré by v opačnom prípade šampionát ani nepomyslel. A tak Veľká cena Turecka získala termín 15. november. Podmienkou však je, aby si obnovila najvyššiu licenciu FIA.

“Na oboch stranách sme potešení a hrdí na to, že môžeme oznámiť, že Formulu 1, svetovo najväčšie motoršportové podujatie, vraciame do Turecka,” teší sa Vural Ak, šéf spoločnosti Intercity, momentálneho majiteľa okruhu.

Tomu sa podarilo okruh prevziať práve v roku 2013, kedy sa aj obnovili snahy Istanbul Parku vrátiť sa do F1. “Už od roku 2013, odkedy sme prevzali Intercity Istanbul Park, jednu z najneobyčajnejších tratí na svete, sme sa usilovali o to, aby sme Formulu 1 opäť predstavili aj v Turecku.”

“Spolu s našou krajinou sa nesmierne tešíme z toho, že naše snahy boli úspešné. Počas toho času sme sa až puntičkársky starali o Istanbul Park. Sme nadšení z predstavy, že budeme pripravovať podujatie Formuly 1,” rozplýval sa od spokojnosti šéf okruhu.

Jednaniam pomohol aj fakt, že istanbulský komplex nežiadal o pomoc štát. “Pri podpise kontraktu sme sa my, Intercity, zaviazali vziať na seba všetky bremená. Keďže svet vrátane Turecka teraz čelí veľkej výzve, bolo kľúčové, aby sme pri snahách navrátiť Formulu 1 späť do Turecka nijako nezaťažovali štát.”

“Počas tohto projektu sme ale cítili neustálu podporu zo strany nášho štátu. Za toto by sme sa chceli poďakovať všetkým, ktorí priložili ruku k dielu,” dodal Ak.