Domenicali zatiaľ Katar nepotvrdil, najväčšie problémy sú s Tureckom
Vedenie Formuly 1 nedávno potvrdilo kalendár pre zvyšnú časť sezóny 2021 a podľa všetkého by sme to mali dotiahnuť po podujatie číslo 22, ale v tejto chvíli nie je nič isté. Otázniky sú jednak nad Austinom, pretože v Texase zúri pandémia, a dobre to nevyzerá ani s Tureckom.
Problém Turecka spočíva v tom, že krajina je na britskom červenom zozname a ak by tam vycestoval občan Veľkej Británie, po návrate domov by musel stráviť desať dní v karanténe vo vládou vytypovanom hoteli.
Ideálne to nie je hlavne preto, že sa to týka okolo tisícky ľudí zo siedmich britských tímov a rovnako aj mnohých zástupcov F1, FIA, Pirelli či Hondy.
Dôležitý deň bude v tomto smere 16. september, pretože britská vláda vtedy vydá nové pravidlá a Turecko by mohla z červeného zoznamu vyškrtnúť. Ak sa tak nestane, tak všetci cestujúci budú musieť byť medzi VC Turecka a VC USA niekde na cestách.
To, že situácia nie je ideálna ani v Austine, potvrdil nedávny krok F3, ktorá finále sezóny presunula z Austinu do Soči. Vedenie série nechce nič riskovať.
„Zatiaľ je zvyšný kalendár stabilný,“ informoval šéf F1 Stefano Domenicali, ktorého slová priniesla stránka Motorsport.com. „Dúfajme, že sa nevyskytnú nové situácie, kvôli ktorým by bolo všetko kritickejšie. Zatiaľ to platí tak, ako bolo všetko potvrdené.“
Čo sa týka pretekov v Istanbule, Talian povedal tieto slová: „Situáciu samozrejme monitorujeme a dúfame, že sa zlepší. Viem len to, že predaj lístkov v Turecku napreduje mimoriadne dobre. Považujem to za skvelú správu.“
Zaujímavé je to aj ohľadom termínu, ktorý je vyhradený pravdepodobne pre Veľkú cenu Kataru. Tá by sa mohla uskutočniť 21. novembra, ale v kalendári zatiaľ svieti len TBC, takže podujatie bude oznámené a potvrdené až neskôr. Ale šušká sa, že v Katare by sa malo súťažiť pod umelým osvetlením.
„Ak by sme to podujatie mohli potvrdiť, tak by sme ho potvrdili. Neoznačovali by sme ho predsa ako TBC,“ zareagoval Domenicali.
V Katare by sa malo súťažiť na okruhu Losail, ktorý už po VC Maďarska navštívili riaditeľ pretekov Michael Masi a športový riaditeľ F1 Steve Nielsen. Určili však aj niekoľko oblastí, na ktorých je potrebné popracovať. Má ísť napríklad o vstup do boxov, niekoľko bariér i zopár obrubníkov. Vylepšené pritom budú musieť byť aj niektoré budovy a zariadenia v padoku.