logo F1online.skF1online.sk

Domenicali potvrdil záujem Turecka, Portugalska a dokonca aj Nemecka

Po štarte VC Portugalska 2020
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 17:04

Formula 1, kam kráčaš? Výber dejísk veľkých cien od nepamäti sprevádzali horúčkovité diskusie. Svoj záujem hlásia nové i staré dejiská pretekov, ale všetko diktuje neviditeľná ruka trhu. Stefano Domenicali sa preslávil podpisovaním dlhodobých kontraktov. Niektoré miestečká zostávajú voľné a pobije sa o ne pomerne široký zoznam záujemcov.

Je to večný boj medzi tradičnými okruhmi, ktoré boli dlhodobo súčasťou kalendára, a novými destináciami s tučnými peňaženkami. Aj keď Stefano Domenicali pri nástupe do funkcie šéfa Formula One Group sľuboval, že spravodlivo vyváži klasiky a nové dejiská veľkých cien, v súčasnosti sa zdá, že boháči z nových končín majú prevahu.

V tomto roku mala derniéru Imola, ktorú v budúcom roku nahradí Madrid, v budúcom roku zas naposledy zavítame do Zandvoortu, ktorého nástupca je zatiaľ neznámy. Domenicali však pripomína, že so záujmom sa im ozývajú aj tradičné okruhy.

„V európskej časti kalendára máme niekoľko voľných miest, ktoré sú otvorené rotácii podujatí. Pred rokom 2030 zároveň končia kontrakty niekoľkým okruhom, s ktorými budeme diskutovať o predĺžení spolupráce,“ povedal Domenicali v rozhovore pre RacingNews365.com.

„Dobré je, že aj v Európe vidíme, aká úroveň investícií je možná. Maďarsko je toho príkladom. Ukazuje sa, že ak niekto verí v náš projekt a našu víziu, dokáže naozaj investovať a s nadšením hľadí do budúcnosti. Dnes už to môžeme povedať s istotou, pretože na stole máme množstvo alternatív, ktoré sú veľmi reálne,“ vyhlásil Domenicali.

Niektorí z týchto záujemcov deklarovali svoje úmysly aj verejne. Fanúšikov tradičných okruhov určite poteší, že aj tie sa hlásia vo veľkom meradle. „Je len na nás, aby sme sa rozhodli. Aj po príchode Madridu má Barcelona záujem pokračovať. Máme Turecko, máme Portugalsko a ďalšie miesta, ktoré sú pripravené diskutovať,“ povedal šéf Formuly 1.

Samozrejme, ako to už býva, týmto klasikám konkurujú nové destinácie, ktoré plánujú pretekať prevažne na mestských okruhoch. Aj keď možno napohľad neznejú atraktívne, spravidla prichádzajú s poriadne tučným rozpočtom. Platí to aj o Afrike, ktorá momentálne hľadá dejisko a slávny okruh Kyalami nie je jediný kandidát.

„Afrika je veľký projekt z dlhodobého hľadiska, ale máme tu aj Thajsko a ďalšie miesta. Zdá sa, že prichádza záujem aj z Nemecka. Sú to všetko dobré správy, pretože nás teší, že biznis stále rastie a ide správnym smerom,“ skonštatoval spokojne Stefano.

Súvisiace články

Diskusia