logo F1online.sk

Tost dvíha Cunodovi latku: Musí vybojovať oveľa viac bodov než vlani

Franz Tost
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 2. 2023

Scuderia AlphaTauri sa stalo v poradí piatym tímom, ktorý svetu ukázal podobu nového monopostu. V Taliansku pristúpili k pomerne výraznej úprave lakovania, avšak zmeny nie sú len kozmetické. Z Faenzy sa šíria zvesti o omnoho lepšej výkonnosti nového auta a s tým stúpajú aj ambície.

Nebudeme si to tajiť, rok 2022 bol pre AlphaTauri vyloženým sklamaním. Ani sezóna 2023 nevyzerá na prvý pohľad omnoho nádejnejšie, keďže ostrieľaného Pierra Gaslyho v tíme nahradil nováčik Nyck de Vries. Okrem toho, stajňa z Faenzy skrátka nemá k dispozícii také zdroje ako Alpine, McLaren či Aston Martin. Papierovo to teda vyzerá, že by mal tím zabojovať maximálne tak o siedme miesto, avšak nie pri pohľade na vyjadrenia zástupcov stajne.

Jej šéf Franz Tost je známy maximalista, ktorý kladie na svojich ľudí a svoj tím vysoké nároky a rok 2023 nie je výnimkou. Začal skúsenejším z dvojice svojich pilotov, od ktorého bude v novej sezóne očakávať oveľa viac.

„V minulom roku sa Júki trápil s autom. V tejto sezóne však očakávam, že budeme mať pomerne konkurencieschopný monopost. Júki skrátka musí cieliť na Q3 a bodované umiestnenia v pretekoch,“ vyhlásil šéf AlphaTauri.

„Je to veľmi šikovný pretekár a teraz má po dvoch rokoch vo Formule 1 aj mnoho skúseností. Z tohto dôvodu, samozrejme, musí vybojovať oveľa viac bodov než vlani,“ dodal Tost odvážne.

Všetko však bude záležať od auta. Ak bude na podobnej úrovni, ako v minulom roku, tak miesto Cunodu môže v aute sedieť aj Superman a dopadne to podobne. Aj druhý najvyšší muž stajne, technický riaditeľ Jody Egginton, však avizuje, že vylepšení nie je málo.

„V priebehu vývoja AT03 sme sa toho veľa naučili a mnohé z týchto informácií sa odrazili na AT04 v snahe vyriešiť niektoré slabiny identifikované v priebehu minulej sezóny,“ povedal.

„Zjednodušene povedané, v porovnaní s konkurenciou nám chýbal prítlak a objavili sme možnosti, ako znížiť hmotnosť.“

„Takmer všetky oblasti monopostu predstavujú veľkú evolúciu v porovnaní s AT03. Veľkú pozornosť sme venovali rozmiestneniu jednotlivých komponentov, aby sme tým vytvorili čo najlepší základ pre aerodynamický vývoj,“ povedal Egginton.

Nejedného by zaujímalo, ako je na tom spolupráca AlphaTauri a Red Bullu. Materský tím predsa vlani postavil najsilnejšie auto, kým vo Faenze vzniklo druhé najslabšie. Z Talianska sa pritom ozvali hlasy, že úzka spolupráca je niekedy skôr na škodu než na osoh, hoci zatiaľ sa nezdá, že by dochádzalo k nejakej zmene plánu.

„Synergia pokračuje na podobnom základe, ako v minulých rokoch. Je to pre nás nesmierne užitočné, takže budeme touto cestou pokračovať. Niektoré komponenty ponechávame v rovnakej špecifikácii ako v minulom roku, iné sme upravili, ale celkový rozsah komponentov nakúpených od Red Bullu zostáva prakticky nezmenený,“ povedal Egginton.

Súvisiace články