logo F1online.sk

Kariéra Roberta Kubicu v F1 zrejme definitívne končí, jeho sponzor presedlal k AlphaTauri

Robert Kubica
© DPPI/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 1. 2023

Príbeh, ktorý mal mať iný koniec. Zvlášť v našich geografických šírkach je koniec kariéry Roberta Kubicu smutným okamihom. Poľský pretekár sa prebojoval do Formuly 1 z bývalého východného bloku, čím tento šport otvoril aj pre ľudí z našich geografických šírok, a zaznamenal v ňom nemalý úspech. Bohužiaľ, nie taký, aký by si jeho kariéra zaslúžila.

Beztak sa mu podarilo niečo pozoruhodné, či už pri jeho jedinom víťazstve na Veľkej cene Kanady 2008 alebo pri návrate do Formuly 1 v roku 2019 s Williamsom. Žiaľ, pri hodnotení jeho kariéry nás zakaždým ako prvé napadne, čo by sa stalo, keby toho osudového rána, 6. februára 2011, nenastúpil do Škody Fabia a nevydal sa na rýchlostnú skúšku na rely v Andorre.

Už sa nikdy nedozvieme, čo by dokázal po boku Fernanda Alonsa vo Ferrari, s ktorým mal uzavretú predbežnú dohodu, avšak jeho návrat v roku 2019 už navždy zostane dôkazom ohromnej vôle a nezlomnosti.

Robert sa teraz s Formulou 1 lúči. Medzi rokmi 2020 a 2022 pôsobil ako testovací a rezervný pilot Alfy Romeo, ktorej titulným sponzorom bola poľská spoločnosť Orlen. V roku 2021 tiež vo farbách tohto tímu zastupoval na dvoch podujatiach za koronavírusom nakazeného Kimiho Räikkönena.

Vo Formule 1 teraz došlo k zaujímavému sponzorskému transferu. Švajčiarsky tím bude mať od novej sezóny nového titulného sponzora – spoločnosť Stake. Tá podniká v oblasti internetových hazardných hier a podobne ako Orlen sa stane tiež súčasťou jej názvu, ktorý teraz oficiálne znie Alfa Romeo F1 Team Stake.

Už vlani sa hovorilo o rozchode Alfy Romeo a Orlenu, avšak podľa vtedajších správ existovala možnosť, že Poliaci zostanú sponzorom švajčiarskeho celku v trochu podružnej role, podobne ako kedysi BWT zostalo partnerom Aston Martinu. Nestalo sa. Orlen sa napokon spojil s AlphaTauri a celok z Faenzy podľa všetkého nedá Kubicovi priestor v kokpite. V prvom voľnom tréningu na VC Abú Zabí 2022 sme tak Kubicu v kokpite monopostu F1 v rámci súťažného víkendu videli naposledy.

„Neviem a nechcem hovoriť za druhých,“ povedal v Abú Zabí pre Motorsport.com Kubica o ďalšej budúcnosti Orlenu vo Formule 1. „Ja rozpočty neriešim, v tomto s nimi nie som na jednej lodi. Musím sa postarať o svoje povinnosti a svoje veci, čo je pre mňa priorita.“

„Potom budem pravdepodobne hovoriť so všetkými zainteresovanými stranami, či už s týmto tímom alebo niektorým iným, aby som zistil, či môžem byť užitočný. Nechcem tu totiž byť, ak by som nebol užitočný,“ dodal Kubica, ktorý bol celkom zmierený s tým, že v Abú Zabí to preňho môže byť naposledy.

„Som spokojný,“ povedal, „koniec koncov, vždy som bol veľmi realistický. Buďme úprimní, v 38 rokoch vás nemôže prekvapiť, keď si už nezajazdíte. Je v tom príliš veľa ‚keby‘, takže si počkajme, uvidíme a potom na to budeme reagovať.“

„Podľa mňa môj príbeh ukázal, že nikdy netreba hovoriť nikdy. Úprimne povedané, možnosť občas si zajazdiť je jediným dôvodom, prečo som stále tu. Keď nebudem mať auto, asi to bude môj koniec,“ dodal Robert.

Súvisiace články