Symonds obhajuje šprintové preteky: Páči sa mi, keď je súťaž nepredvídateľná | Magazín F1 - F1online.sk

Symonds obhajuje šprintové preteky: Páči sa mi, keď je súťaž nepredvídateľná

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Williams

Šprintové preteky sa nestretli s veľkou priazňou fanúšikov a ani samotných pretekárov. Preto je prekvapením, že po tom, čo sme v minulej sezóne mali šprinty tri, ich v nadchádzajúcom ročníku uvidíme až šesť. Technický riaditeľ Formuly 1 Pat Symonds je asi trošku odtrhnutý od reality. Šprintový formát obhajuje a tvrdí, že vytvára „preteky, ktoré majú ľudia radi“.

Tímy majú počas šprintových pretekov, ktoré určujú poradie na štartovom rošte pre nedeľnú veľkú cenu, o hodinu menej na tréning, pričom sa kvalifikácia odohráva už v piatok večer po FP1.

Navzdory početnej kritike na adresu šprintových podujatí Symonds tvrdí, že súťaž je vďaka tomuto formátu menej predvídateľná a tým pádom aj atraktívnejšia.

„Sú takí, ktorým sa to páči a sú takí, ktorým sa to nepáči,“ povedal Pat Symonds pre GPFans. „My však súťažíme. Páči sa mi, keď je súťaž nepredvídateľná. Oxford hral minulý týždeň s Arsenalom v FA Cupe a po polčase bol stav 0:0. Je skvelé, keď sa dejú takéto veci.“

„Počas bežných veľkých cien sa v piatok dokopy nič neodohráva, čo je na tom príťažlivé? Sme tu, aby sme súťažili.“

„Navyše, tímy dokážu v dnešnej dobe veľmi dobe narábať so simuláciami. V piatok majú dve hodiny a to, aby doladili auto, ubezpečili sa, že je všetko v poriadku, a to vedie k predvídateľnosti.“

Jedným z dôvodov, prečo šprintový formát čelí kritike, je, že uberá na dôležitosti kvalifikácii či hlavným pretekom. Symonds si však myslí, že je to presne naopak.

„Šprint nám umožňuje súťažiť každý deň, pretože v piatok máme kvalifikáciu, v sobotu máme šprintové preteky a v nedeľu veľkú cenu,“ poznamenal Symonds. „Podľa mňa šprintový formát, a teda vedľajšia šou, neuberá z hlavného podujatia, čo si myslím, že je dôležité, pretože veľká cena je to, o čom to celé je.“

„Tým, že majú tímy menej času na zdokonaľovanie svojich áut a šprintové preteky ponúkajú priestor na robenie chýb, je väčšia pravdepodobnosť, že v pretekoch sa štartové pole o čosi viac pomieša. Takéto preteky ľudia chcú,“ doplnil Symonds.