logo F1online.skF1online.sk

Marcus Ericsson pomáha Cadillacu s prípravami. Pre tím už pracuje aj Pat Symonds

Marcus Ericsson
© DPPI/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 1. 2025

Od 2. januára môžu tímy začať s vývojom monopostov pre rok 2026. Oficiálne je dátumom 1. január, ale v tento deň stále platí povinná zimná uzávierka tovární a zamestnanci sa smeli vrátiť do práce až 2. januára. To platí aj pre novovznikajúci tím Cadillac, ktorý delí už len rok od oficiálneho vstupu do Formuly 1.

Američania majú pred sebou kopu roboty. Potvrdenie vstupu novej stajne prišlo päť minút po dvanástej. Aj keď Cadillac má výhodu, že Michael Andretti začal práce na novom projekte skôr, oficiálne potvrdenie prišlo až v novembri v Las Vegas, čo je len niečo vyše rok pred štartom prvej sezóny.

Do tímu prichádzajú noví zamestnanci, ktorých zrejme čaká práca vo veľkom časovom zhone. V tomto roku očakávame tiež potvrdenie novej jazdeckej dvojice. Spomína sa niekoľko mien a aj keď k nim nepatrí bývalý pilot F1 Marcus Ericsson, ten teraz priznal, že Cadillacu pomáha pri štarte nového projektu.

„Môj zamestnávateľ v IndyCar, Andretti Global, ma požiadal, aby som letel do Anglicka a otestoval niekoľko simulátorov,“ povedal pilot IndyCar pre televíziu Viaplay. „Poskytnem im spätnú väzbu, aby si mohli vybrať správny model pre celú organizáciu vrátane Formuly 1, IndyCar a pretekov športových automobilov.“

Aj keď Ericsson opustil Formulu 1 už pred rokmi, jeho skúsenosti s najvyššou motoristickou triedou hrali významnú rolu a sú hlavným dôvodom, prečo si Cadillac vybral práve jeho. „Simulátory sa stali integrálnou súčasťou sveta motoristických pretekov a ja som v zime pracoval na ich lepšom využívaní. Som veľmi rád, že ma oslovili a využili na pomoc moje skúsenosti,“ povedal Ericsson.

Napriek tomu sa Marcus skutočne nezdá ako najväčší kandidát na návrat do najvyššej motoristickej triedy s novým americkým tímom. Medzi favoritmi sú iné mená a patria k nim aj jeho súperi v americkej sérii IndyCar. V tejto chvíli sa však Cadillac potrebuje sústrediť na oveľa dôležitejšie otázky ako výber jazdeckej zostavy.

Tímu stále chýba množstvo zamestnancov, inžinierov a hlavne odborníkov. Od 1. januára však v tíme začal pracovať nový poradca Cadillacu a jeden z najskúsenejších ľudí v tomto fachu, Pat Symonds. „S potešením oznamujem, že dnes, 1. januára, som sa oficiálne ujal mojej novej roly v Cadillacu. Budujeme nový tím pre sezónu 2026 vo Formule 1,“ napísal skúsený inžinier na sociálnej sieti LinkedIn.

„Je to vzrušujúca nová výzva. Predsezónne testy na rok 2026 sú podobné ako v roku 2026 (vtedy sme naposledy predstavili nové pohonné jednotky) a už len 400 dní nás delí od naštartovania nového auta,“ pokračoval Symonds.

„General Motors má dlhú športovú tradíciu a spomínam si, keď som ako malý chlapec sledoval víťazstvo Chaparralu 2F na BOAC 500 v Brands Hatch. Jeho tvorca Jim Hall vždy pripomínal zásluhy GM na práci programu. Chevrolet a Cadillac v nedávnej dobe pretekali v športových automobiloch a dodávali motory do IndyCar. Od Le Mans po Talladegu, od športových po cestovné automobily, ukázali, že vedia, ako sa vyhráva,“ uviedol Symonds.

„Zároveň však plne chápu, že vo Formule 1 potrebujete na úspech inovácie a dokonalosť. Presne to budeme potrebovať, keď chceme zopakovať úspechy z iných sérií,“ podotkol dlhoročný inžinier s vyše štyridsaťročnými skúsenosťami z F1.

Súvisiace články

Diskusia