V budúcej sezóne chceme priniesť vylepšenia skôr, znie z Alfy Romeo
Alfa Romeo vstúpilo do minulej sezóny vynikajúco. Pravidelne sa, najmä zásluhou Valtteriho Bottasa, ocitalo na bodoch a nechýbala mu ani kvalifikačná rýchlosť. Druhá polovica ročníka sa však niesla v úplne inom duchu. Tím z Hinwilu zavádzal nové vylepšenia omnoho neskôr ako jeho súperi a na bodovaných priečkach sa umiestňoval len sporadicky. Švajčiarsky celok bude preto musieť v nadchádzajúcom šampionáte, za predpokladu, že chce byť konkurencieschopný, prinášať balíky vylepšení rýchlejšie. Uvedomuje si to aj šéf traťového inžinierstva Xevi Pujolar.
Alfa Romeo v uplynulej sezóne ťažilo z toho, že sa ako jeden z mála tímov pohyboval na hmotnostnom limite. V úvodných deviatich pretekoch ročníka získalo solídnych 51 bodov, no následne začalo výrazne doplácať na ospalý vývoj. Ten sa na výkonoch tímu z Hinwilu podpísal až do takej miery, že švajčiarsky celok zaknihoval vo zvyšku šampionátu už len biedne štyri body.
V tíme sú si však svojej najväčšej slabiny vedomí. V nadchádzajúcom ročníku sa tak pokúsia prinášať vylepšenia o čosi skôr.
„Okolo letnej prestávky prinášali ostatné tímy balíky vylepšení pravdepodobne o niečo rýchlejšie než my,“ uviedol Xevi Pujolar pre Motorsport.com. „Myslím si, že sme vyvíjali rovnakým tempom, ale neboli sme schopní vyrábať rovnakým tempom. Toho sme boli následne svedkami, naše balíky prichádzali o niečo neskôr.“
„Určite je teraz naším cieľom pre budúcu sezónu sa pokúsiť sa po tejto stránke zlepšiť, aby sme boli viac zosúladení s konkurenciou. Ak by sme totiž priniesli balíky vylepšení o niečo skôr, mohli by sme ich využiť vo viacerých pretekoch, čo by bolo lepšie pre náš majstrovský boj.“
S Pujolarom sa stotožňuje aj Valtteri Bottas. Ani podľa Fína nespočíval problém v tempe vývoja, ale skôr v nedostatku ľudských síl vo výrobe.
„Je pravdou, že jednou z našich slabín bola rýchlosť zavádzania vylepšení,“ nechal sa počuť Valtteri Bottas. „Problém spočíval v produkcii, pretože sme nemali dostatok ľudskej sily na výrobu dielov. Niektoré tímy, ako napríklad Mercedes, majú v súčasnosti rozhodne viac ľudí a viac síl na to, aby mohli vyrábať veci rýchlejšie.“
„Taktiež sme mali mnoho problémov so spoľahlivosťou, sústredili sme sa tak na jej zlepšenie a venovali sme jej množstvo energie namiesto toho, aby sme vyvíjali auto. Problémy so spoľahlivosťou nás v prostrednej časti ročníka dosť rozptýlili. Teraz, keď máme spoľahlivosť, povedzme, na dobrej úrovni, sa opäť môžeme sústrediť výlučne na výkon,“ dodal Bottas.