logo F1online.sk

Bottas svoje vypadnutie pripisuje vetru, chybu si priznal

Valtteri Bottas a Théo Pourchaire
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 10. 2022

Koho nachytá austinský vietor alebo degradácia pneumatík? Pri pohľade na víkend v Texase sme mali pocit, že na prudký vietor či degradáciu niekto doplatí. A stalo sa. Pre Valtteriho Bottasa skončili preteky predčasne po jazdeckej chybe, čo ho vzhľadom na prebiehajúci boj v Pohári konštruktérov môže veľmi mrzieť.

Alfa Romeo pomaly stráca pôdu pod nohami. Len so šťastím sa švajčiarsky tím vyhol tomu, aby ho v Austine prekonal Aston Martin a posunul sa na celkové šieste miesto. Po nehode Lanca Strolla a probléme v boxoch Sebastiana Vettela sa Alfe Romeo len tak-tak podarilo udržať vpredu. Momentálne však tieto dva celky delí iba jediný bod.

Je jasné, že keď sa švajčiarskemu celku nepodarí prebrať, Aston Martin ho skôr či neskôr prekoná. Monopost AMR22 totiž ukazuje veľmi dobrý progres, kým Alfa Romeo stagnuje. V Austine ho ešte k tomu zradila tá najdôležitejšia súčiastka, ktorá je umiestnená medzi volantom a sedačkou.

Valtteri Bottas sa totiž nechal nachytať prudkým vetrom a skončil v štrku, čím pochoval dobre rozbehnuté preteky, ktoré určite mohol zakončiť na bodoch.

„Áno, bola to moja chyba,“ priznal po pretekoch s ľútosťou fínsky pretekár. „Stratil som kontrolu nad zadnou časťou monopostu, hoci k tomu prispel poryv vetra, čo mi potvrdili aj inžinieri. Je to však sklamanie.“

„S nádejami na bodované umiestnenie to vyzeralo naozaj dobre, takže skončiť preteky predčasne je frustrujúce. Podarilo sa mi predbehnúť Albona a dostať sa do rytmu, ale keď som sa snažil priblížiť Gaslymu na rozdiel jednej sekundy a otvoriť svoje zadné krídlo, prišla táto chyba v devätnástej zákrute.“

„Je to veľká smola, pretože naše tempo vyzeralo sľubne a body boli určite na dosah. Už sa však pozerám do Mexika, verím, že sa nám to podarí zvrátiť a priviezť domov nejaké body,“ dodal Bottas.

O nič pozitívnejšie nedopadol víkend ani pre jeho tímového kolegu Kuan-jü Čoua. Ten vynechal tretí tréning kvôli problému s hydraulikou a potom milimetre rozhodli o jeho vypadnutí už v druhej časti kvalifikácie (pre traťové limity prišiel o svoj najrýchlejší čas), no aj po štarte z devätnásteho miesta ašpiroval šanghajský rodák na bodované umiestnenie. Po penalizácii Fernanda Alonsa mu však zostalo len jedenáste miesto.

„Súperi mali čerstvejšie pneumatiky, kvôli čomu bolo v závere takmer nemožné sa udržať,“ povedal Čou po pretekoch.

„Povedzme to tak, že sme určite vyzerali rýchlejšie v kvalifikácii a v pretekoch… nuž, vylepšenia určite fungovali, zvlášť na jedno kolo sme vyzerali rýchli. Na naše pretekové tempo sa budeme musieť pozrieť. Bol to ťažký víkend, neodjazdil som toho veľa a na tejto trati som bol vôbec po prvýkrát. Určite to však vyzerá lepšie než na predchádzajúcich podujatiach,“ dodal Čou.

Súvisiace články