Gasly nechápe rozhodnutie tímu: Vôbec so mnou nekomunikovali
Pierre Gasly odchádzal zo Singapuru nahnevaný, nie na celý svet, ale na svoj tím. Veril totiž, že mohol skončiť piaty, no pre strategickú chybu boxového múrika prišiel o niekoľko pozícií a domov si odniesol akurát tak cenu útechy v podobe jedného bodu.
Pierre Gasly je jediný pilot, ktorý v prvom kole nezískal, ale ani nestratil žiadnu pozíciu. Svojho štartového siedmeho miesta sa musel vzdať až po útoku Maxa Verstappena, no po Alonsovom odstúpení ho získal späť.
Medzičasom George Russell na chvoste štartového poľa začal naberať rýchlosť na pneumatikách do sucha, čo AlphaTauri okamžite využila. Gasly však takéto načasovanie zastávky vôbec nepochopil. Sliky sa totiž zohrievali len veľmi pomaly, z čoho profitovali tí jazdci, ktorí prezuli o jedno, dve alebo tri kolá neskôr.
“Neodviedli sme dobrú robotu,” zaujal kritický postoj voči tímu Pierre Gasly. “Boli sme na siedmom mieste pred dvoma Aston Martinmi, mali sme pozíciu na trati. Všetko sme mali vo svojich rukách a zahodili sme to, pretože sme sa rozhodli zastaviť príliš skoro.”
Fialové sektory z boxového múrika vyzerali lákavo, no mladý Francúz k tomu určite mal čo povedať, len nedostal priestor. Možno by svojho inžiniera presvedčil, že ešte treba vyčkať. “Vôbec so mnou nekomunikovali, neprebehol žiaden dialóg. Nechápem prečo. Zariskovali sme vo chvíli, keď sme vôbec nemuseli. Zastavili sme, všetci ostatní zostali na trati a overcutli nás štyri autá.”
Overcut sa takto vyplatil Sebastianovi Vettelovi, Lanceovi Strollovi aj Danielovi Ricciardovi, ktorý zostal na trati tak dlho, že mohol využiť neutrálnu fázu. AlphaTauri tak prišla o cenné body a dovolila Aston Martinu, aby ju predbehol v Pohári konštruktérov. AlphaTauri je teraz predposledná.
“Som veľmi sklamaný za celý tím, za nás všetkých, pretože sme v šampionáte klesli na deviate miesto. Daniel bol za nami, ďaleko za nami, ale zostal na trati rovnako, ako sme to mali spraviť aj my, a skončil piaty,” krútil hlavou Gasly, ktorý chcel Ricciardovu piatu priečku. “Stratili sme deväť bodov, deväť dôležitých bodov. Som smutný a s naším výkonom nie som vôbec spokojný.”
Čo by vlastne Gasly povedal svojmu inžinierovi, keby sa ho spýtal na názor? Nie je to o tom, že po vojne je každý generál? Francúz trvá na svojom, že už vtedy si uvedomoval, že treba zostať na trati. Problémom je, že v kokpite nevedel o všetkom — na trati mohlo dôjsť k nehode, a preto mal urýchlene zastaviť —, a tak sa spoľahol na tím.
“Bolo príliš skoro. Nechápem, prečo sme to spravili. Ešte som sa s nimi nerozprával, ale toto si budeme musieť prebrať. Mali na to svoje dôvody, ale aspoň sme mali medzi sebou komunikovať, čo sa nestalo,” pokračoval Gasly.
V premenlivých podmienkach je komunikácia kľúčová, pretože z boxového múrika sa len ťažko hodnotí, či je už trať dostatočne suchá na sliky. “Navyše sme boli pred našimi dvoma hlavnými rivalmi. V Singapure sme mali pozíciu na trati, ktorá osychala, a vedeli sme, že so zahriatím gúm to bude náročné. Nevidím dôvod, prečo by sme mali tak riskovať. Vzdali sme sa svojej pozície.”