Gasly o plameňoch: Nič vážne, len taká malá grilovačka
Ak Pierreovi Gaslymu počas tréningu chýbal adrenalín, jeho hladinu rozhodne upravil pohľad na vydesených mechanikov pred ním a následne šľahajúce plamene za jeho hlavou. Francúz však tvrdí, že našťastie nešlo o nič vážne.
Druhý tréning nedopadol pre AlphaTauri ideálne. Júki Cunoda už po polovici programu odstavil svoj monopost pre problémy s palivovým systémom, no keď nám následne réžia ponúkla zábery na garáž talianskeho tímu, videli sme, že v ňom je aj opustený monopost Pierrea Gaslyho, navyše s ohorenou karosériou v blízkosti horného nasávacieho otvoru. Ako je možné, že tam niečo začalo horieť?
Opakované zábery nám napovedali, že skutočne šlo o menší požiar v tejto oblasti, ktorý napokon zahasil pohotový mechanik Aston Martinu. Až neskôr sa však ukázalo, čo ho vlastne spôsobilo.
“To všetko patrí k tréningu,” uškrnul sa bezstarostný Pierre Gasly v mixzóne. “Poukázalo to na to, ako je pohonná jednotka namáhaná v takýchto horúcich podmienkach.”
“Nebolo to ideálne. Keď sme k palivovej nádrži pripojili odvzdušňovací ventil, tak to vzplanulo. Avšak, podarilo sa nám to vypnúť a auto reštartovať. Mal som len tak trochu pocit, akoby som bol na grilovačke, ale nestalo sa nič vážne, len sa spálil náter monopostu,” skonštatoval mladý Francúz, o ktorom sa v padoku šepká, že by mal už čoskoro oznámiť svoj prestup do Alpinu.
Odborník na techniku F1 Craig Scarborough vysvetlil, že v skutočnosti vzplanuli výpary z palivovej nádrže. Tá je totiž počas jazdy mierne natlakovaná, no medzi jednotlivými stintmi k nej mechanici pripájajú odvzdušňovací ventil (tweet nižšie). Keď sa výpary dostali k horúcej karosérii, chýbalo už len veľmi málo.
A hoci tento incident Pierreovi Gaslymu nerobí “žiadne starosti” pred zvyškom víkendu, starostí má predsa len dosť. “Z hľadiska výkonu nie sme veľmi spokojní. V druhom tréningu sme skončili ďaleko vzadu. Momentálne nemáme rýchlosť na to, aby sme sa dostali do prvej desiatky. Musíme niečo vymyslieť.”
AlphaTauri stráca na Haas len jeden jediný bod a naopak, pred Aston Martinom má osem bodov k dobru. Najbližších súperov treba poraziť, no nie? “To je náš cieľ na zvyšok sezóny. Nemali by sme však hľadieť na šampionát, ale vždy na jednotlivé preteky a pokúsiť sa podať čo najlepší výkon. Je jasné, že v porovnaní s predchádzajúcimi troma víkendmi to budeme mať náročnejšie. Dnes na tom budeme pracovať, pretože ak chceme týchto chlapcov poraziť, budeme musieť nájsť tri až štyri desatinky sekundy.”