logo F1online.skF1online.sk

BMW o Formule 1 neuvažuje, v Alfe Romeo o zotrvaní ešte nezačali uvažovať

BMW Hypercar
© Twitter/BMW Motorsport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 9. 2022

Záujem automobiliek o Formulu 1 stúpa. To je pre šport viac ako povzbudivý signál, keďže od počiatku hybridnej éry bol problém s dodávateľmi pohonných jednotiek. Po odchode Hondy zostali v podstate už len tri. To sa o pár rokov zmení, hoci ešte nevieme, koľko nových automobiliek pribudne po roku 2026.

Mercedes vo Formule 1 je, Audi sa pripojí v roku 2026 a veľký záujem malo aj Porsche. To vyvoláva otázku, či sa nepridá aj ďalšia veľká nemecká automobilka. Podľa Andreasa Roosa, šéfa BMW pre oblasť motoršportu, však nič také nehrozí.

„O Formulu 1 momentálne nemáme absolútne žiadny záujem,“ prehlásil v rozhovore pre Motorsport-Total.com muž, ktorého predchodcom je súčasný šéf Aston Martinu Mike Krack.

„Myslím si, že musíte byť realistickí. Vo Formule 1 potrebujete veľa investovať a aby sa vám investície vrátili, musíte byť úspešní po veľmi dlhú dobu. Sme preto spokojní s veľkou kyticou projektov, ktorým sa v motoristickom športe v súčasnosti venujeme,“ povedal Roos.

Hlavným projektom bavorskej automobilky sú v súčasnosti vytrvalostné preteky, keďže nielen o Formulu 1, ale aj o WEC a IMSA je v súčasnosti veľký záujem medzi výrobcami a BMW už predstavilo svoj špeciál pre triedu Hypercar. Ten bude mať premiéru v budúcom roku v americkom seriáli IMSA, v sezóne 2024 ho uvidíme aj v Le Mans.

„Pustili sme sa do elektrifikácie a LMDh tomu skvelo vyhovuje, a to nie až od roku 2026, kedy sa aj F1 vydá týmto smerom. Z tohto pohľadu je pre nás v súčasnosti správny čas na LMDh,“ povedal Roos.

Médiá smerujú otázky aj na ďalšiu automobilku, ktorá je v súčasnosti vo Formule 1 prítomná, ale v odlišnej forme. Alfa Romeo totiž pôsobí ako titulný partner Sauberu a tím nesie meno talianskej spoločnosti, hoci tá pomáha švajčiarskemu celku „len“ finančne. Po roku 2023 sa však toto spojenie skončí a pravdepodobne uvoľní cestu pre Audi.

„Som čomukoľvek úplne otvorený,“ povedal výkonný riaditeľ Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato v rozhovore pre Autosport. „Prichádza obdobie, ktoré mi dá príležitosť sa nad všetkým zamyslieť bez tlaku.“

„Neponáhľam sa. Všetko je na stole. Rád by som našiel najlepší kompromis medzi DNA motoristického športu a prechodom na elektrický pohon,“ povedal Imparato, ktorý odmietol špekulovať aj o možnom vstupe do WEC alebo Formuly E.

„Absolútne nič nie je definitívne stanovené na rok 2024. Dnes sa sústredím na roky 2022 a 2023. V najbližších mesiacoch začneme uvažovať o rokoch 2024, 2025 a 2026. Prídem za vami, keď nájdem niečo, čo pasuje do mojej DNA a talianskeho športového ducha Alfy Romeo.“

„Aby to bolo celkom jasné, musím ešte povedať, že v prípade nášho zotrvania vo Formule 1, nepôjdeme do ničoho, čo nebudú poháňať motory Ferrari,“ dodal Imparato.

Súvisiace články

Diskusia