logo F1online.skF1online.sk

Cunoda a Iwasa už nemôžu byť odlišnejší, hovorí Marko

Ayumu Iwasa, Hitech GP, FIA Formula 3, Zandvoort, 3. september 2021
© Ajumu Ivasa Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 8. 2022

Aká veľká bude trpezlivosť Red Bullu s Júkim Cunodom? Do akej miery sa o jeho zotrvanie v AlphaTauri zaslúžia jeho výkony? So svojimi väzbami na Hondu je Júki pre Red Bull určite nesmierne cenný, ale za ten rok a pol, čo je vo Formule 1, si vyslúžil skôr negatívne hodnotenie.

Nie sú to pritom len jeho výkony. Návaly zlosti a hnevu vo vysielačke nepomáhajú jemu a ani jeho tímu. Jeho šéfmi sú pritom dvaja striktní Rakúšania Franz Tost a Helmut Marko, ktorí sú známi svojím perfekcionizmom a neústupčivosťou. Cunoda tak musel zmeniť väčšinu svojich negatívnych návykov, nadávaním do vysielačky počnúc, neochotou trénovať končiac.

„V určitom momente zašli jeho návaly zlosti vo vysielačke až príliš ďaleko,“ povedal Marko v rozhovore pre Motorsport-Total.com. „V tíme Carlin sa naučil anglické vulgarizmy, ale keď nadávate uprostred zákruty, tak to nie je dobré, pretože vás to spomalí. Vysvetlili sme mu, že s tým musí prestať.“

„Okrem toho, pre inžinierov nie je spätná väzba typu: ‚posraté auto‘ príliš osožná. Potrebujeme presne vedieť, čo auto robí. Jeho úlohou je situáciu zanalyzovať a potom to vecne predniesť tímu,“ dodal Marko.

Ten už skôr poukázal na to, že Júki nie je typický Japonec. „Typickými vlastnosťami Japoncov sú zdvorilosť a disciplína. Júkimu chýbajú obe,“ povedal pred pár týždňami.

Red Bull pritom má vo svojom tíme ešte jedného pilota z „krajiny vychádzajúceho slnka“. Ajumu Iwasa preteká prvý rok vo Formule 2 vo farbách tímu DAMS a Marko priznáva, že títo dvaja japonskí mladíci sú ako deň a noc.

„Oni už ani nemôžu byť odlišnejší. Iwasa to dotiahne až na pole position a potom sa prezentuje štýlom ‚prepáčte, že som tu.‘ Júki je celkom iný, o nič sa nestará a je veľmi emotívny, čo je pre Japoncov skôr výnimočná vlastnosť,“ hovorí Marko.

Súvisiace články

Diskusia