V Maďarsku odstúpil len Bottas, zlyhal mu palivový systém | Magazín F1 - F1online.sk

V Maďarsku odstúpil len Bottas, zlyhal mu palivový systém

fotka k článku undefined
zdroj: DPPI/Sauber Media Hub

Už-už sa zdalo, že Veľká cena Maďarska sa zaradí k hŕstke pretekov (doposiaľ ich bolo v celej histórii F1 dvanásť), v ktorých šachovnicovú vlajku videli všetky monoposty na štartovom rošte. Napokon to však nebolo súdené Valtterimu Bottasovi, ktorý musel päť kôl pred koncom odstúpiť pre problémy s palivovým systémom, prezradila Alfa Romeo.

V nedeľu to Alfe Romeo vôbec nevyšlo. Čou a Bottas doplatili na stratégiu s tvrdou zmesou, ale druhý menovaný aj na ďalšie technické problémy, ktorých sa jeho stajňa nie a nie zbaviť.

Šéf Alfy Romeo Frédéric Vasseur napokon potvrdil, čo sa stalo. “Tento deň spočiatku vyzeral sľubne, no zostali sme sklamaní. Na štarte sme boli zahnaní do kúta, obe naše autá stratili po päť pozícií, preto sme čelili ťažkému popoludniu. Valtterimu sa podarilo prebojovať do prvej desiatky a držal sa tam až do záverečnej fázy, ale nakoniec pre problémy s palivovým systémom musel pár kôl pred koncom odstúpiť.”

Švajčiarsky tím mal naozaj katastrofálny štart, obaja jeho piloti sa z miesta odliepali len veľmi ťažko. Zdá sa teda, že problémy so štartami, ktoré majú tímy odoberajúce techniku od Ferrari, nevyriešila ani nová spojka — hoci je pravda, že nevieme s istotou povedať, že ju Alfa v Maďarsku skutočne nasadila.

Stratégovia sa pokúsili preteky zachrániť natiahnutím úvodného stintu a následným prezutím na tvrdú zmes. Na nej mohli Bottas s Čouom dôjsť až do cieľa, no ako už iste viete, ani na ich monopostoch bohvieako dobre nefungovala. A keď sa cez desiateho Bottasa v 62. kole prehnali oba Aston Martiny, bodové nádeje sa rozplynuli.

“Stavili sme na jednozastávkovú stratégiu so strednými a tvrdými pneumatikami,” rekapituloval Valtteri Bottas. “Ku koncu pretekov som mal pocit, že to nezafungovalo podľa očakávaní, ale skúsili sme to. Už z toho nešlo vycúvať, hoci tvrdá zmes nefungovala tak dobre, ako sme si mysleli. Nakoniec sme mali technický problém a museli sme odstúpiť.”

Fínsky pretekár našiel aj jedno maličké pozitívum; vypadnutie z dvanásteho miesta zabolí menej ako z bodovaných priečok. “Nie sme dosť konzistentní, musíme na tom naďalej pracovať,” uvedomuje si narážajúc na spoľahlivosť. “Keby sme mali získať body a objavili by sa takéto problémy, bola by to ešte väčšia škoda. Budeme sa na to koncentrovať.”

V prípade Kuan-jü Čoua Alfa Romeo mierne pozmenila stratégiu a druhý stint na tvrdej zmesi skrátila. Čínsky jazdec dostal na posledné kolá softy, vďaka ktorým sa dostal pred Albona aj oba Haasy. Nakoniec z toho bolo trináste miesto so stratou jedného kola aj vďaka trestu pre Ricciarda.

Čou sa v aute cítil dobre, len so stratégiou nebol stopercentne spokojný. “Ak mám byť úprimný, v porovnaní s chlapcami na rovnakých gumách sme mali celkom dobrú rýchlosť. Problém bol v tom, že keď sme sa rozhodli pre jednu zastávku, tá tvrdá zmes bola katastrofálna. Myslím, že všetci to s ňou mali náročné. Plánovali sme jeden pitstop, no to nezafungovalo.”

“Rozhodli sme sa pre neskorú zastávku a mäkkú zmes, tieto pneumatiky boli celkom dobré. Štartovať na softoch a končiť na softoch s dvoma pitstopmi by bolo lepšie. Ale inak som sa cítil dobre a pekne sme si zabojovali,” doplnil.