logo F1online.sk

Ferrari rieši slabé štarty, do Francúzska si priviezlo novú spojku

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala21. 7. 2022

V prvej polovici sezóny sa najmä zákazníci Ferrari zvykli sťažovať na slabšie štarty. Za neuspokojivé výkony po zhasnutí červených svetiel mala byť zodpovedná spojka. Tá sa konečne dočkala vylepšenia, vo Francúzsku by ju mali mať k dispozícii všetky tri tímy.

Valtteri Bottas sa vo štvrtok pustil do opisovania toho, čo malo negatívny vplyv na štarty jeho tímu. “Vibrácie, ktoré prichádzali od spojky samotnej, a tiež fakt, že krútiaci moment nebol prenášaný na zadné kolesá konzistentne.”

To mohlo mať za následok prešmykovanie kolies, čo je jav, ktorému sa pilot musí za každú cenu na štarte vyhnúť. Nedoplácali však na to len Alfa Romeo a Haas, ale aj samotné Ferrari, ktoré malo o niečo slabšie štarty ako súperi z Red Bullu či Mercedesu.

Riešenie na tento neduh je už na svete. Zatiaľ nie je jasné, či vylepšenú spojku nasadia všetky tri tímy, no Valtteri Bottas prezradil, že minimálne Alfa Romeo ju preverí aj priamo na trati. “Prvýkrát ju vyskúšame v tréningu, Ferrari na tom pracovalo už dosť dlho. Konečne máme nové súčiastky pre spojku, ktoré by mali zabrániť tým vibráciám.”

Na štarty by to malo mať pozitívny vplyv. “Doteraz sme museli prijímať dosť veľké kompromisy. V priemere sme na štarte strácali pozície. To je nanič, pretože v strede poľa je to také tesné, že keď sa za niekým zaseknete, tak sa za ním zaseknete na 20 kôl. Také niečo vám vôbec neuľahčí život. Dúfam, že teraz to už bude OK.”

Carlos Sainz nechcel prezradiť, či aj jeho tím nasadí novú spojku, no uznal, že tá stará spôsobovala na štarte problémy. “Áno, na našom aute sme tento rok identifikovali problém, ktorý nám neumožňoval podávať na štarte také výkony ako vlani.”

“Pravdepodobne to malo vplyv aj na našich motorových kolegov. Ale vieme, v čom spočíva ten problém,” pokračoval 27-ročný rodák z Madridu. Veľa však prezrádzať nechcel, aby konkurencii neposkytol cenné informácie. “Držíme to v tajnosti. Nechcem o tom obšírne hovoriť, pretože sa neprepadávame pri každom štarte. Ale pravdepodobne neštartujeme najlepšie, ako by sme s týmto autom mohli. Dúfam, že to v priebehu roka budeme vylepšovať, a tiež s výhľadom na nasledujúcu sezónu.”

Zo Sainzových slov môžeme vyčítať len toľko, že problém so spojkou sa neprejavuje na každom type okruhu. Valtteri Bottas však na tlačovke priblížil, že jeho tím sa na štarte najviac trápi, keď asfalt neponúka dostatočné množstvo gripu.

“Cítite nekonzistentnosť v zábere a v odpichu,” pokračoval Bottas. “Na okruhoch s väčším množstvom gripu to nebol taký problém, pretože na spojke môžete ísť o trochu hlbšie, menej to vibruje.”

“Nuž a v úvode roka sme trochu strácali aj z hardvérového pohľadu, napríklad tým, ako boli tvarované páčky spojky. Všetko bolo úplne iné, než na čo som bol zvyknutý v Mercedese. Museli sme na tom dosť zapracovať. Teraz to už z hardvérového pohľadu začína byť konzistentnejšie,” doplnil fínsky pretekár.

Súvisiace články