AlphaTauri chystá do Francúzska veľký balík vylepšení
![Pierre Gasly a Júki Cunoda](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2FSI202207030342_hires_jpeg_24bit_rgb.jpg&w=3840&q=90)
![Matúš Pavlík](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2Fc156fvc8f_matus_pavlik_200.png&w=420&q=75)
Vstup do novej éry nevyšiel AlphaTauri vôbec dobre. Ambiciózny tím zo stredu poľa si od nových technických pravidiel sľuboval veľa, avšak nový monopost AT03 zatiaľ nenapĺňa očakávania. V rýchlych i stredne rýchlych zákrutách za konkurenciou zaostáva a kvôli slabým výsledkom v posledných troch pretekoch spadol na ôsme miesto Pohára konštruktérov. S tým sa však vo Faenze nehodlajú zmieriť.
Ako aj v podcaste Beyond the Grid povedal technický riaditeľ stajne Jody Egginton, ich cieľom je prvá päťka celkového hodnotenia Pohára konštruktérov. Na aktuálne piaty Alpine však v prvej polovici sezóny nabrali 54-bodovú stratu, takže s týmto cieľom sa v tomto roku asi už môžu rozlúčiť.
To však ešte neznamená, že hodlajú túto sezónu zabaliť úplne. Inžinieri v továrni usilovne pracujú na odstránení nedostatkov monopostu AT03. Výsledky ich úsilia by sme mali vidieť už na Veľkej cene Francúzska.
„Máme jasnú predstavu o tom, na čo sa potrebujeme zamerať,“ povedal technický riaditeľ AlphaTauri Jody Egginton. „Do Francúzska máme nachystanú pomerne veľkú aktualizáciu nášho balíka so zmenami v oblasti karosérie i podlahy. Naším cieľom bude vyriešiť slabiny, ktoré sme identifikovali.“
„Na mnohé konkurenčné tímy strácame, avšak keď nový balík naplní očakávania, dostaneme auto, ktoré sa o niečo ľahšie nastavuje a lepšie sa s ním pracuje. Aktualizácia je zameraná na aerodynamiku monopostu, v tejto oblasti momentálne prebiehajú priam preteky v zbrojení,“ dodal Egginton.
Najlepším umiestnením AlphaTauri v posledných troch pretekoch bolo štrnáste miesto. To by bola veľmi nelichotivá vizitka pre každý tím a vo Faenze hľadajú spôsob, ako sa vrátiť späť do formy. „Poskakovaním sme neboli príliš zasiahnutí. Začiatkom roka sme sa o podlahe pár vecí naučili a reagovali na to rýchlo. Najprv sme na auto nasadili drobné vylepšenia a potom v Imole prišiel väčší balík vylepšení. Teraz si myslím, že auto sa správa dobre,“ hovorí Egginton.
„Aktuálne nám ide o to nájsť výkonnosť naprieč celou aerodynamickou mapou monopostu a nájsť oblasti, na ktoré sa špecificky zameriame,“ dodal technický riaditeľ AlphaTauri.
Stajňa tak naplní želanie Pierra Gaslyho, ktorý bol po Rakúsku nesmierne frustrovaný a volal po vylepšeniach. „Momentálne máme asi najpomalšie auto na celom štartovom rošte a je veľká škoda, že bojujeme akurát tak o posledné miesta. Myslím si, že potrebujeme veľký reset a na autá čo najrýchlejšie nasadiť vylepšenia.“
„Tuším, že sme nepriniesli upgrady už nejaký ten čas a začína to byť cítiť. Jasné, že to nie je príliš príjemné a snáď dokážeme priniesť nejaké nové diely čo najrýchlejšie,“ povedal Gasly po skončení Veľkej ceny Rakúska.