logo F1online.sk

AlphaTauri chystá do Francúzska veľký balík vylepšení

Pierre Gasly a Júki Cunoda
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 7. 2022

Vstup do novej éry nevyšiel AlphaTauri vôbec dobre. Ambiciózny tím zo stredu poľa si od nových technických pravidiel sľuboval veľa, avšak nový monopost AT03 zatiaľ nenapĺňa očakávania. V rýchlych i stredne rýchlych zákrutách za konkurenciou zaostáva a kvôli slabým výsledkom v posledných troch pretekoch spadol na ôsme miesto Pohára konštruktérov. S tým sa však vo Faenze nehodlajú zmieriť.

Ako aj v podcaste Beyond the Grid povedal technický riaditeľ stajne Jody Egginton, ich cieľom je prvá päťka celkového hodnotenia Pohára konštruktérov. Na aktuálne piaty Alpine však v prvej polovici sezóny nabrali 54-bodovú stratu, takže s týmto cieľom sa v tomto roku asi už môžu rozlúčiť.

To však ešte neznamená, že hodlajú túto sezónu zabaliť úplne. Inžinieri v továrni usilovne pracujú na odstránení nedostatkov monopostu AT03. Výsledky ich úsilia by sme mali vidieť už na Veľkej cene Francúzska.

„Máme jasnú predstavu o tom, na čo sa potrebujeme zamerať,“ povedal technický riaditeľ AlphaTauri Jody Egginton. „Do Francúzska máme nachystanú pomerne veľkú aktualizáciu nášho balíka so zmenami v oblasti karosérie i podlahy. Naším cieľom bude vyriešiť slabiny, ktoré sme identifikovali.“

„Na mnohé konkurenčné tímy strácame, avšak keď nový balík naplní očakávania, dostaneme auto, ktoré sa o niečo ľahšie nastavuje a lepšie sa s ním pracuje. Aktualizácia je zameraná na aerodynamiku monopostu, v tejto oblasti momentálne prebiehajú priam preteky v zbrojení,“ dodal Egginton.

Najlepším umiestnením AlphaTauri v posledných troch pretekoch bolo štrnáste miesto. To by bola veľmi nelichotivá vizitka pre každý tím a vo Faenze hľadajú spôsob, ako sa vrátiť späť do formy. „Poskakovaním sme neboli príliš zasiahnutí. Začiatkom roka sme sa o podlahe pár vecí naučili a reagovali na to rýchlo. Najprv sme na auto nasadili drobné vylepšenia a potom v Imole prišiel väčší balík vylepšení. Teraz si myslím, že auto sa správa dobre,“ hovorí Egginton.

„Aktuálne nám ide o to nájsť výkonnosť naprieč celou aerodynamickou mapou monopostu a nájsť oblasti, na ktoré sa špecificky zameriame,“ dodal technický riaditeľ AlphaTauri.

Stajňa tak naplní želanie Pierra Gaslyho, ktorý bol po Rakúsku nesmierne frustrovaný a volal po vylepšeniach. „Momentálne máme asi najpomalšie auto na celom štartovom rošte a je veľká škoda, že bojujeme akurát tak o posledné miesta. Myslím si, že potrebujeme veľký reset a na autá čo najrýchlejšie nasadiť vylepšenia.“

„Tuším, že sme nepriniesli upgrady už nejaký ten čas a začína to byť cítiť. Jasné, že to nie je príliš príjemné a snáď dokážeme priniesť nejaké nové diely čo najrýchlejšie,“ povedal Gasly po skončení Veľkej ceny Rakúska.

Súvisiace články