Seidl nechcel povedať, či McLaren uvažuje o Hertovi. Na tím však zapôsobil
Prvá jazda v monoposte Formuly 1 je zakaždým niečo, čo si pilot bude pamätať do konca svojho života. Americkému mladíkovi Coltonovi Hertovi sa tejto cti dostalo tento týždeň a veľmi si novú skúsenosť pochvaľoval. Nebol sám, spokojnosť hlásil aj šéf McLarenu Andreas Seidl.
O konci Daniela Ricciarda v tíme z Wokingu sa zatiaľ iba špekuluje. Austrálčan má platnú zmluvu aj na rok 2023, podobne tak Herta, ktorý je viazaný Andretti Autosport v americkej sérii IndyCar. Aj preto sa o Coltonovi (ktorý medzitým dostane čas, aby si zaistil dostatočný počet bodov na zisk superlicencie) hovorí aj v súvislosti s rokom 2024, kedy už kontrakt nemá ani on, ani Ricciardo.
Priamej odpovedi na túto otázku sa však šéf McLarenu Andreas Seidl vyhol. „Cieľom tohto testu bolo dať Coltonovi šancu po prvýkrát okúsiť monopost Formuly 1 a preskúmať jeho výkonnosť. Na toto sme sa teda sústredili teraz a všetko, čo príde ďalej, budeme brať krok po kroku a nejaký čas si doprajeme aj my. Tak nejak na tom teda sme.“
„Počas takýchto dvojdňových testov sú vaše ciele rozličné. V prvom rade sme chceli dať Coltonovi možnosť zvyknúť si na auto, ale taktiež pracovať na rozličných, povedzme, technikách jazdy. Jazdec si potrebuje zvyknúť na rozličné prevádzkové aspekty pretekárskych víkendov F1, napríklad rôzne zmesi pneumatík, jazdu s rozličným množstvom paliva, zajazdiť si kvalifikačné i pretekové simulácie a podobne,“ dodal Seidl.
Herta už stihol ohromiť zámorských odborníkov. Svet Formuly 1 je však predsa len trochu iná káva a vyžaduje od jazdca kvality, ktoré v IndyCar nie sú až také zásadné. Podľa Seidla však všetko šliapalo ako dobre namazaný stroj.
„Musím povedať, že tím bol vcelku ohúrený, ako si Colton dokázal poradiť so všetkými týmito výzvami a aj jeho profesionálnym prístupom. Bolo skvelé tiež vidieť jeho fyzickú pripravenosť, čo mu umožnilo šliapať na to počas celých dvoch dní, keďže vieme, aké náročné to môže byť v monoposte F1 na trati, akou je Portimao,“ povedal Seidl.
„Tento prístup mu umožnil nabrať tempo a postupne získať sebadôveru. Dokázal nájsť správne vyváženie medzi rizikom a udržaním auta na trati, čo je na teste ako tento taktiež dôležité,“ dodal Seidl.