Cunoda berie vinu za kolíziu na seba, Gasly to chce prebrať interne | Magazín F1 - F1online.sk

Cunoda berie vinu za kolíziu na seba, Gasly to chce prebrať interne

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

AlphaTauri opäť raz nebodovala, jej piloti vo Veľkej Británii získali presne rovnaký výsledok ako aj v Kanade; jeden skončil štrnásty, druhý vypadol. Taliansky tím tak nevyužil chaos z úvodu pretekov, čo ho ešte môže mrzieť.

Ako sa ukazuje v doterajšom priebehu sezóny, monoposty s označením AT03 nefungujú zrovna najlepšie v rýchlych zákrutách, ktorých je v Silverstone neúrekom. O to cennejšie mohli byť body z Anglicka, a dokonca ich nemuselo byť málo. V desiatom kole sa dvojica držala na skvelom siedmom a ôsmom mieste.

Nasledoval však moment, pri ktorom sa všetci fanúšikovia tohto tímu museli chytať za hlavy. Júki Cunoda sa dotiahol na Pierra Gaslyho, ktorému sa už drobili pneumatiky, a pred zákrutou Stowe sa dostal na Gaslyho úroveň, no Francúz sa ešte na siedmom mieste zubami-nechtami udržal.

Júki Cunoda pokračoval v naháňačke a pokúsil sa predbehnúť kolegu v pravotočivej zákrute Village, kde sa však roztočil a nasledoval kontakt. “Moje auto je OK, ale dopekla…!” rozčuľoval sa vo vysielačke Cunoda, ktorý za spôsobenie kolízie dostal päťsekundový trest. Gasly následne odstúpil pre poškodené zadné krídlo.

Japonec v nedeľu večer vyhlásil, že na vnútrajšku bolo dosť miesta, no akceptoval vinu za kolíziu. “Z môjho pohľadu som mal rýchlosť na to, aby som hravo zvládol tú zákrutu. Ale na druhej strane som nečakal, že mi tam tak zavrie dvere.”

“Chcem povedať, že nezavrel tam dvere úplne, ale nebolo tam dosť miesta na to, aby som zatočil,” vysvetľoval Júki Cunoda. “Samozrejme, keď bojujeme jeden proti druhému, chceme si nechať čo najmenej miesta, pretože to tomu druhému autu nechceme uľahčiť. Takže Pierra chápem, mohol som počkať aj na ďalšiu príležitosť.”

Pár metrov za zákrutou Village sa začína rovinka Wellington, na ktorej by s pomocou DRS Cunoda nemal mať problém. “Je mi to ľúto kvôli nášmu tímu. Určite to musíme predebatovať. Bol som jasne rýchlejší, ale aj tak by som povedal, že to bola moja chyba. Nemám čo viac k tomu dodať.”

Napokon predsa len ešte niečo dodal: “S rýchlosťou som to nepreháňal, dokázal by som sa na výjazde udržať pred bielou čiarou. Snažil som sa totiž predbiehať pred zákrutou, nie v jej strede. Nečakal som však, že so mnou bude bojovať, no to je moja chyba. Nesprávne som to odhadol, z čoho sa môžem poučiť a nabudúce sa tomu vyhnúť.”

Pierre Gasly bol po pretekoch zmierený s tým, že vypadol. Keďže odstúpil už v 26. kole, mal dosť času na to, aby vychladol. “Som extrémne sklamaný, pretože po reštarte sme boli na dobrých pozíciách, obaja sme boli na bodoch, a to na okruhu, na ktorom sa strašne trápime.”

“Toto budeme musieť interne prediskutovať, nezačnem to rozoberať priamo tu. Som však veľmi sklamaný, že sme premárnili takúto šancu. Toto je ťažká sezóna a nemôžeme zahadzovať takéto príležitosti. Prvýkrát sme sa ocitli v podobnej situácii, toto nebolo nutné,” povzdychol si Francúz.

Júki Cunoda ešte stále nemá kontrakt na budúcu sezónu a spôsobenie takéhoto karambolu mu istotne nepomôže ho získať. Technický riaditeľ AlphaTauri Jody Egginton dal jasne najavo, že vo vedení nie sú vôbec spokojní.

“Je to veľmi frustrujúce, zahodili sme pravdepodobný zisk bodov počas víkendu, keď tím a jazdci veľmi tvrdo pracovali na tom, aby sme z balíka vyžmýkali maximum,” sumarizoval pocity vedenia Egginton. “Kontakt medzi tímovými kolegami nikdy nie je dobrý, no v tomto prípade sa poškodili obe autá. Jedno muselo odstúpiť, už neexistovala cesta späť.”

“Ako tím si k tomu musíme sadnúť a porozprávať sa, keďže Júkiho manéver nebol zrovna najlepší, takému niečomu sa treba vyhýbať,” doplnil. A keďže v nedeľu večer odlietal Cunoda do Talianska so šéfom Franzom Tostom, hubovú polievku mu naservírovali zrejme už v lietadle.