Nedôverujem FIA, otvorene prehlásil Cunoda | Magazín F1 - F1online.sk

Nedôverujem FIA, otvorene prehlásil Cunoda

fotka k článku undefined
zdroj: Getty Images/Red Bull Content Pool

Zväčšuje sa priepasť medzi GPDA a FIA? Alebo medzi Formulou 1 a FIA? V úvode sezóny bolo sporov medzi jazdcami, komisármi a riaditeľmi pretekov už viac ako dosť. Kritické hlasy sa ozývajú zo všetkých strán a aplikácia pravidiel zo strany komisárov i riaditeľov pretekov je pre niektorých prinajmenšom podivuhodná. Veľmi tvrdé slová vyslal FIA aj najmladší pretekár na rošte Júki Cunoda.

Ten má na svojom konte už štyri napomenutia, čo znamená, že ešte jedno a príde penalizácia straty desiatich miest na štarte. Katalyzátorom sa pre Cunodu stala otázka novinárov, čo si myslí o zmene stanoviska federácie pri čiarach na vjazde a výjazde z boxov. „Nedôverujem FIA. Zakaždým je ich rozhodnutie priam supernekonzistentné. Už som dostal štyri napomenutia a stále neviem, za čo bolo to posledné,“ prehlásil Cunoda bez okolkov.

„Nie je pekné hovoriť o tom, čo robili ostatní jazdci, ale robili ešte horšie veci a nečelili ani len vyšetrovaniu. Potom prídeme na ďalšie podujatie a FIA je odrazu striktná.“

„Možno ak by ste tú čiaru prekročili na iných pretekoch, tak trest dostanete. Ja sa budem držať toho, čo píšu pravidlá alebo robiť to, čo je najbezpečnejšie, aby som sa nedostal do problémov. Určite si teda nepomyslím ‚okej, Max a Checo prekročili čiaru v Monaku, takže sa to môže.‘ Myslím si, že to je zakaždým inak,“ hovorí Cunoda veľmi kriticky.

Po Veľkej cene Monaka bolo objasnené, že riadiaci orgán zmenil svoj prístup pokiaľ ide o prekračovanie čiar na vjazde a výjazde z boxov. Zatiaľ čo v minulosti sa jazdci museli držať od čiary, neúspešný protest Ferrari potvrdil, že úpravy pravidiel pre rok 2022 jazdcom umožňujú čiaru prekročiť, ak ju neprekročia celým objemom pneumatiky.

Sám Cunoda dostal vlani v Rakúsku hneď dva tresty za prekročenie čiary v nájazde do boxov, čo ho ešte viac „napálilo“ a považuje to za ďalší príklad nedostatočnej konzistentnosti pri uplatňovaní pravidiel.

Japonský pretekár pritom svojimi vyjadreniami napodobnil aj takého Sebastiana Vettela, ktorý poukázal na to, že Michael Masi disponoval skúsenosťami, ktoré súčasnému vedeniu chýbajú. Je trochu paradoxné, že práve meno Austrálčana v týchto dňoch jazdci skloňujú.

„Toto je úplne odlišný štýl riadenia pretekov. Nehovorím len negatívne veci, pretože sa snažia byť konzistentní a čo najférovejší voči všetkým. Napríklad biele čiary sú na každej trati považované za traťové limity, takže je to jasnejšie,“ hovorí Cunoda.

„Avšak veľa ďalších vecí, ako napríklad pretekárske incidenty alebo manažovanie premávky, tak ak to porovnám, podľa mňa mal v tomto Michael Masi viac skúseností. Možno treba počkať. Keď si na to zvyknú, získajú viac skúseností a dát, potom vytvoria skutočne dobré pravidlá. Takže dovtedy to musím prežiť a vyhnúť sa penalizáciám,“ dodal Cunoda.